«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اینترنت| سامسونگ طرح‌های خود را برای اجرای اینترنت 6G عملی می‌کند

دنیای اینترنت روزبه‌روز در حال گسترش است. نسل جدید اینترنت 5G به جهان معرفی شده و انقلابی جدید در سرعت تکنولوژی پدید آورده است. حال شرکت سامسونگ در گزارشی سخن از اینترنت 6G به میان آورده و چشم‌انداز خود را برای پشتیبانی از آن مطرح کرده است.

اینترنت| سامسونگ طرح‌های خود را برای اجرای اینترنت 6G عملی می‌کند
کد خبر: 419811
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - سرعت اینترنت در جهان در حال ارتقاست. اینترنت نسل پنجم یا 5G هنوز به تمام نقاط دنیا نرسیده؛ با این حال شرکت‌های بزرگ دنیا در تلاش‌اند تا این تکنولوژی را جهانی کنند. شرکت سامسونگ نیز در این زمینه فعالیت‌های بی‌شماری انجام داده و حالا به صرافت اجرای طرح‌های خود درباره اینترنت 6G افتاده است.

اعتمادآنلاین به نقل از «cnet» گزارش می‌دهد، سامسونگ گزارشی را منتشر کرد که خبر از چشم‌انداز 10ساله خود در آینده می‌داد. موضوع مورد بحث این گزارش 5G- که نسل بعدی اینترنت است و در ماه‌های آینده سراسر جهان را خواهد گرفت- نیست، بلکه اکنون سامسونگ بر 6G متمرکز شده است. حالا زمان آن رسیده که زمینه را برای نسل بعدی اینترنت فراهم کنیم.

6جی

در قسمتی از این مقاله گفته می‌شود: «در حالی که هنوز در تلاشیم تا از موفقیت تجاری 5G که در سال‌های آینده به دست خواهیم آورد اطمینان حاصل کنیم، معتقدیم زمان مناسب برای آماده کردن بستر شروع کار 6G فرا رسیده است.»

مسئولان سامسونگ می‌گویند گروه تولید کره‌ای این شرکت در حال نمایش دیدگاه‌های اولیه خود در مورد آنچه که واقعاً 6G خوانده می‌شود هستند. این شرکت همچنین برای تحقق بخشیدن به این آرزوی کاربران موبایل در سراسر جهان تلاش خواهد کرد. علاوه بر این سامسونگ لیستی از خدمات خاصی که از پیش‌بینی خود درباره 6G داشته تهیه کرده که عبارت است از: کارایی نمایشگرهای هولوگرافیک با اطمینان بالا و همچنین XR که می‌تواند برنامه‌های مجازی، برنامه‌های تکمیلی و همچنین واقعیت‌ مجازی را با هم ترکیب کند. در این گزارش آمده است: «خدمات پیشرفته جدیدی در اینترنت 6G وجود خواهد داشت که به میزان زیادی به پردازش داده‌های لحظه‌ای و سرعت داده‌ها نیاز دارد.»

سامسونگ

سامسونگ می‌گوید برای پاسخگویی به این نیازها باید 6G به استانداردهای لازم برسد. راه‌اندازی اینترنت 6G در مرحله اول مستلزم ارائه داده‌های بسیار بالاتر از 5G و دارای سرعت بارگیری حداقل هزار Gbps است. این سرعت حدود 50 برابر سریع‌تر از آن چیزی است که برای 5G ارائه و طراحی شده است. مسئولان سامسونگ می‌گویند اهداف عملکردی 6G تاخیر کمتر از 100 میکروثانیه و تاخیر پایان به پایان (E2E) کمتر از یک میلی‌متر و لرزش تاخیری بسیار در چند میکروثانیه است. سامسونگ همچنین به عمر باتری می‌پردازد و می‌گوید قصد دارد مصرف انرژی دستگاه و شبکه را حداقل تا 2 برابر بهبود بخشد.

6جی

کارشناسان در این گزارش توضیح داده‌اند که با برآورده شدن این نیازها، تجربه کاربر از میزان تاخیر را می‌توان به کمتر از 10 میلی‌متر رساند که البته این نیاز به تاخیر در حرکت به سمت فوتون (motion-to-photon) برای خدمات XR است. جدول زمانی سامسونگ برای استفاده از 6G طراحی شده؛ اما دست‌کم تا هشت سال آینده باید منتظر باشید تا این فناوری به طور کامل راه‌اندازی شود.

سامسونگ اعلام می‌کند: «با توجه به روند سرعت‌بخشی در توسعه استانداردهای فنی برای هر نسل جدید از اینترنت، انتظار داریم که تکمیل استانداردهای 6G و آغاز تجارت آن از اوایل سال 2028 به کار افتد. این در حالی است که ممکن است تجارت گسترده این تکنولوژی در حدود سال 2030 به حقیقت بپیوندد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها