یک موسسه انگلیسی ادعا کرد:

ایران نفتکشی را که توسط آمریکا توقیف شده بود پس گرفت

مؤسسه رفاه دریانوردان اعلام کرد: نفتکشی که توسط آمریکا و به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران توقیف شده بود، توسط ایران بازپس گرفته شده است.

ایران نفتکشی را که توسط آمریکا توقیف شده بود پس گرفت
کد خبر: 419853
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از دون، «مؤسسه انگلیسی حقوق بشر» در دریا اعلام کرد:‌ تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد یک نفتکش که در روز 5 جولای و به خاطر دور زدن تحریم‌های علیه ایران توسط آمریکا توقیف شده بود توسط ایران پس گرفته شده است.

بنا به اعلام این مؤسسه این نفتکش که در سواحل امارات توقیف شده بود دیروز در آب‌های ایران رؤیت شده است. نام این نفتکش گلف‌اسکای بوده و با پرچم کشور دومینیکا فعالیت می‌کرده است.

دیوید هاموند مدیرعامل مؤسسه مذکور می‌گوید: ناخدای این کشتی هم پس گرفته شدن آن توسط ایران را تأیید کرده است.

هاموند می‌گوید: پیش تر 26 خدمه نفتکش مذکور که هندی بودند به کشور خود بازگشته اما دو نفر آنها در ایران حضور داشته‌اند.

هاموند می‌گوید: جزئیات بیشتری نسبت به این اتفاق ندارد. مؤسسه رهگیری خطوط کشتیرانی تانکر ترکرز هم می‌گوید که تصاویر ماهواره‌ای از حضور این کشتی در نزدیکی آب‌های جزیره هرمز حکایت دارد. محل کنونی گلف‌اسکای 190 کیلومتر با شهر خورفاکان امارات که در آنجا توقیف شده بود فاصله دارد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست هم این خبر را تأیید کرده و اعلام کرده است این کشتی پس از چند روز ناپدید بودن در نزدیکی سواحل ایران رؤیت شده است و مدعی است این نفتکش به صورت چراغ خاموش در روند صادرات نفت ایران فعالیت می‌کرده است و آمریکا نیز در تلاش بوده تا با توقیف این نوع نفتکش‌ها حلقه فشار تحریمی علیه ایران را تنگ‌تر کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها