اپل و گوگل فلسطین را از روی نقشه‌های خود حذف کردند

شرکت‌های فناوری، گوگل و اپل فلسطین را از نقشه‌های جهانی خود حذف و آن را با رژیم صهیونیستی جایگزین کردند.

اپل و گوگل فلسطین را از روی نقشه‌های خود حذف کردند
کد خبر: 419874
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۷ ۱۶:۳۶:۵۰

اعتمادآنلاین| به تازگی، اگر نام فلسطین را در نقشه گوگل خود جست‌وجو کنید، به جای آن کلمه رژیم صهیونیستی را خواهید دید.

درست است که همین مسئله باعث شده است بسیاری از کاربران، تعجب کنند اما به نظر می‌رسد اپل هم دست به همین اقدام زده است و نقشه اپل به جای نشان دادن کشور فلسطین، نام رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد. بدین ترتیب، نام فلسطین از نقشه جهان، توسط دو غول فناوری آمریکا حذف شده است.

این تغییر با آغاز فعالیت‌های اشغالگرانه رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو انجام شده است چرا که متعهد شده تا الحاقات کرانه باختری را تأسیس کند. با این حال، رژیم غاصب صهیونیستی پیش از این چندین بار انتقاد جهانی را برانگیخته بود، و بسیاری از کشور‌ها از اقدامات این رژیم به عنوان نقض حقوق بشر یاد کرده‌اند.

حرکت ساکت این دو غول فناوری، شهروندانی را که در توئیتر هم همین موضوع را ابراز داشته‌اند، خشمگین کرده است.

یکی از کاربران در واکنش به این حرکت نوشت: «گوگل و اپل به صورت رسمی فلسطین را از نقشه‌های جهانی حذف کردند.

امروز فلسطین از نقشه‌ها پاک شد، فردا فلسطین از جهان پاک می‌شود. فلسطین را به نقشه بازگردانید.» با این وجود، بسیاری از کاربران به حمایت از فلسطین در صفحات توئیتر خود واکنش نشان دادند و با هشتگ‌های با فلسطین می‌ایستم و فلسطین آزاد نسبت به حذف این کشور از نقشه‌های گوگل و اپل واکنش نشان دادند.

گفتنی است، گوگل در آگوست سال 2016 به همین موضوع متهم شده بود، اما این موضوع را رد کرده بود و اعلام کرده بود که هیچوقت برچسب «فلسطین» در Google Maps وجود نداشته است و پس از آن طوماری برای درج فلسطین روی نقشه از آن کشور گرفته شده است.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، امروز (جمعه)، در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» خبر داد که فلسطین در تلاش است تا از دو شرکت آمریکایی گوگل و اپل به علت حذف نام فلسطین از نقشه‌های جهانی شکایت کند.

وزیرخارجه فلسطین در این خصوص گفت: «به دنبال اقدام حقوقی برای پاسخ به حذف نام فلسطین از نقشه‌های گوگل و اپل هستیم».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها