کد خبر: 419939
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۳۸:۱۱
| |

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد اروپا

یک منبع فلسطینی اعلام کرد که تشکیلات خودگردان پیشنهاد اروپا پیرامون دریافت اموال کسر شده از اسرائیل را رد کرده است.

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با پیشنهاد اروپا
کد خبر: 419939
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۸:۳۸:۱۱

اعتمادآنلاین| این منبع خاطرنشان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین پیشنهادی که یک کشور اروپایی- نام آن را ذکر نکرد- برای دریافت اموال کسر شده از اسرائیل در سایه بحران مالی کنونی را داده است، رد کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت، این مساله مربوط به تحویل گرفتن یا نگرفتن اموال کسر شده نیست، بلکه مربوط به موضع فلسطینی‌ها است که خواهان لغو طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هستند.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین با اصل بین المللی کردن مساله اموال کسر شده مخالف است و می‌تواند این اموال را مستقیماً و بدون هیچ میانجی‌گری از اسرائیل بگیرد، اما مساله مربوط به مخالفت با تماس مستقیم یا غیرمستقیم با اسرائیل تا زمان توقف طرح الحاق است.

این منبع آنچه که را که در رسانه‌ها در مورد میانجی‌گری اردن برای تحویل اموال کسرشده به تشکیلات خودگردان مطرح شده است، رد کرد.

اوایل مه، حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین تصمیم تشکیلات خودگردان برای مخالفت با تحویل اموال کسر شده را اعلام و تاکید کرد که اسرائیل از تشکیلات خودگردان باج‌خواهی می‌کند و شرط بازگشت هماهنگی امنیتی با اسرائیل را در ازای تحویل آن پول‌ها مطرح می‌کند.

اموال کسرشده بیش از 60 درصد از بودجه ماهانه تشکیلات خودگردان فلسطین را تشکیل می‌دهند و این اموال عبارت از ارزش مالیات بر کالاهای وارد شده از اراضی اشغالی یا از طریق مرزهای اراضی اشغالی به اراضی فلسطینی است که تل آویو این مالیات‌ها را جمع کرده و آن را به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل می‌دهد.

رژیم صهیونیستی اموالی که تشکیلات خودگردان به خانواده‌های شهداء و اسیران فلسطینی می‌داد، از پول مالیات‌ها کم می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها