کد خبر: 419972
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۹:۴۶:۵۳
| |

مربی تیم ملی بوکس ایران:

بوکس چه فرقی با فوتبال دارد؟

سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: بوکس چه فرقی با فوتبال دارد که که این رشته بازگشایی نمی‌شود؟ در محوطه 18 قدم زمین فوتبال همه بازیکنان به صورت فشرده حضور دارند و فاصله زیادی باهم ندارند.

بوکس چه فرقی با فوتبال دارد؟
کد خبر: 419972
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۰۹:۴۶:۵۳

اعتمادآنلاین| علیرضا استکی در مورد تقسیم سالن شماره 9 ورزشگاه انقلاب میان دو رشته بوکس و کاراته، توضیح داد: این سالن یک هزار متر است و در 500 متر آن هم کار ما راه میافتد. قبلا قرار بود این سالن میان چهار رشته تقسیم شود که باز خدا را شکر این اتفاق رخ نداد. همین که بین دو رشته تقسیم شد خوب است و امیدوارم بدون مشکل برنامه‌های خود را پیش ببریم.

او در پاسخ به این سوال که با این اوصاف مخالف تقسیم سالن نیست؟ اظهار کرد: مسلما کارایی ما در سالن هزار متری بیشتر و بهتر بود، اما با 50 درصد سالن هم می‌توانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم. بهتر از آن است که سالن خود را تغییر دهیم، به هر حال ما 18 سال است که در این سالن هستیم.

سرمربی تیم ملی بوکس ایران ادامه داد: کاراته هم رشته‌ای است که طی سال‌های اخیر در آن اتفاقات خوبی افتاده و انشاءالله در المپیک هم نتیجه خوبی بگیرد. بوکس هم در سه المپیک تا نزدیکی سکو رفته ولی مدال نگرفته است، امیدوارم در توکیو این تابو شکسته شده و به مدال نیز دست پیدا کنیم. کاراته هم نیاز به امکانت دارد پس باید واقع بین بود و به تصمیم متولیان ورزش کشور احترام گذاشت.

وی با انتقاد از تعطیلی بوکس، اظهار کرد: بوکس چه فرقی با فوتبال دارد که که این رشته بازگشایی نمی‌شود؟ در محوطه 18 قدم زمین فوتبال همه بازیکنان به صورت فشرده حضور دارند و فاصله زیادی باهم ندارند! تنها در رشته‌های انفرادی این فشردگی را شاهد نیستیم و رشته‌هایی چون والیبال و فوتبال هم با این مشکل رو به رو هستند. اشتباه دیگر بستن باشگاه‌ها است! بهتر است با بازرسی، سانس بندی کردن، برگزاری تمرینات با تعداد نفرات کم‌ و ضد عفونی کردن وسایل هر دو ساعت یکبار، باشگاه‌ها را باز کنیم.

استکی افزود: قطعا تا یک یا نهایتا دو سال دیگر ‌کووید 19 تمام می‌شود، اما الان باشگاه‌ها در حال بسته شدن هستند که خوب نیست. به دلیل پرداخت نشدن کرایه‌ها اکثر کسانی که باشگاه داشتند در حال فروختن لوازم خود هستند و این موضوع باعث می‌شود ما به چند سال عقب‌تر برگردیم. بهتر است هر چه سریع‌تر باشگاها را بازگشایی کنیم چرا که راه درستی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیست.

او در مورد عدم بازگشایی بوکس بانوان نیز توضیح داد: ما دلاورهای بسیاری در ورزش بانوان داریم که حتی در همه رشته‌های رینگی غیر از بوکس فعالیت می‌کنند. فقط بوکس است که بخش بانوان ندارد، در حالی که ما دخترانی در رشته بوکس داریم که خیلی می‌توانند موفق باشند، حتی در المپیک. الان همه کشورهای مسلمان دیگر با حجاب اسلامی بوکس بانوان را کار می‌کنند، مسئولان ما اگر یک مقدار تحقیق کنند متوجه ‌می‌شوند که بانوان ما هم ‌می‌توانند در بوکس به صورت رسمی فعال شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها