کد خبر: 420031
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۳:۳۷
| |

با هدف تامین نیاز داخل؛

ایران به جمع سازندگان ماشین ظرفشویی در دوران تحریم پیوست

در ادامه تلاش‌ها برای رفع نیاز داخل به لوازم خانگی در دوران تحریم، برای نخستین بار تولید ماشین ظرفشویی بومی در کشور آغاز شد.

ایران به جمع سازندگان ماشین ظرفشویی در دوران تحریم پیوست
کد خبر: 420031
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۱۳:۳۷

اعتمادآنلاین| در سال های اخیر، میزان بومی‌سازی لوازم خانگی و شمار تولید آنها رو به افزایش گذاشته است به طوری که اکنون، ظرفیت تولید 20 میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در کشور وجود دارد و برای امسال تولید 12 میلیون انواع لوازم خانگی هدف‌گذاری شده است.

در سه ماهه نخست امسال در بخش لوازم خانگی 207 هزار و 200 دستگاه تلویزیون و 200 هزار و 500 دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد که به ترتیب رشد 47.2 درصدی و 108 درصدی را در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال 98 نشان می‌دهد.

پیشتر «حسین مدرس خیابانی» ‌سرپرست وزارت صنعت گفته بود: با هماهنگی بانک مرکزی ارز لازم برای تأمین مواد اولیه لوازم‌خانگی در خردادماه تا حدودی تامین شد و این روند تا پایان سال تداوم می‌یابد.

در تازه‌ترین گام برای داخلی سازی لوازم خانگی و رفع نیاز داخل، نخستین بار یک شرکت ایرانی موفق به تولید ماشین ظرفشویی از ورق آهن در کشور شده و یک محصول تمام شده (و نه مونتاژی) روانه بازار کرده است.

به گفته مدیر یک گروه صنعتی تولیدکننده لوازم خانگی، ‌ این محصول که از صفر تا 100 طراحی و قالب‌سازی آن در ایران انجام شده، با داخلی سازی 70 درصدی روانه بازار شده و هم اینک در فروشگاه‌ها موجود است.

«مهرداد نیکزاد» در مراسم رونمایی از این محصول جدید، گفت: در سال‌های آینده این سرمایه‌گذاری‌ها افزایش خواهد یافت.

این مدیر بازاریابی با بیان اینکه ‌این ماشین ظرفشویی با به‌کارگیری نوآوری‌های جدید، محصولی متناسب با دهک های درآمدی اکثریت جامعه است، اضافه کرد: در سال نخست، 300 هزار دستگاه از این ماشین ظرفشویی تولید و روانه بازار می‌شود.

نیکزاد همچنین از راه اندازی تنها خط رباتیک یخچال فریزر کشور در این شرکت در آینده نزدیک خبر داد که با کمترین نیاز به نیروی انسانی فعالیت خواهد کرد.

این مدیر تولیدکننده لوازم خانگی گفت: ‌با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی، محصولات یکی از برندهای بسیار مشهور اروپایی را تا پایان امسال تولید و عرضه خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها