کد خبر: 420049
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۴۳:۱۹
| |

جلال میرزایی، نماینده ایلام در مجلس دهم:

طرح مردمی کردن اقتصاد را قبل از مجلس، دولت ارائه کرده بود

نماینده ایلام در مجلس دهم گفت: دولت دوسال پیش طرح اصلاح ساختار بودجه را ارائه کرد که در بودجه سال 99 هم بخشی از آن آمده است. کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش کسری بودجه ازجمله برنامه‌های دولت در این طرح آمده است.

طرح مردمی کردن اقتصاد را قبل از مجلس، دولت ارائه کرده بود
کد خبر: 420049
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۲:۴۳:۱۹

اعتمادآنلاین| جلال میرزایی، نماینده ایلام در مجلس دهم، طرح موضوع مردمی کردن اقتصاد از سوی رییس مجلس را جدید ارزیابی نکرد و گفت: دولت این طرح که شامل مواردی چون کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و جبران کسری بودجه است 2 سال پیش در قالب اصلاح ساختار بودجه ارائه کرده بود.

نماینده ایلام در مجلس دهم روز شنبه اشاره به اینکه در شرایط فعلی طرح برخی نمایندگان برای سوال از رئیس‌جمهوری نمی‌تواند مشکلات اقتصادی مردم را حل کند، بیان داشت: اگر نمایندگان به بیانات رهبر انقلاب و تذکرات مراجع تقلید نسبت به وضعیت موجود توجه کنند، متوجه می‌شوند این طرح پاسخگوی حل مشکلات کنونی مردم نیست.

نماینده دور گذشته مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: همفکری و همکاری دولت و مجلس و همچنین پرهیز از کلی‌گویی می‌تواند در حل مشکلات معیشتی تاثیرگذار باشد. در شرایط موجود مقصر قلمداد کردن همدیگر راه صحیح مواجهه با مشکلات نیست. برخی از نمایندگان متوجه این مساله شده‌اند و چون گذشته اصراری بر این طرح ندارند.

طرح مردمی کردن اقتصاد را قبل از مجلس، دولت ارائه کرده بود

میرزایی با بیان اینکه بسته تحول اقتصادی که مجلس یازدهم از آن سخن می‌گوید دو سال پیش از سوی دولت مطرح شده بود، اظهار داشت: دولت دوسال پیش طرح اصلاح ساختار بودجه را ارائه کرد که در بودجه سال 99 هم بخشی از آن آمده است. کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و کاهش کسری بودجه از جمله برنامه‌های دولت در این طرح آمده است.

نماینده سابق ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان برنامه بودجه نیز در راستای اصلاح ساختار بودجه، بسته‌ای را آماده کرده بود. بنابراین عنوان بسته تحول یا مردمی کردن اقتصاد که محمد باقر قالیباف رییس مجلس از آن سخن می‌گوید جدید نیست و قبلا مورد نظر سازمان برنامه و بودجه بوده است. اگر طرح مذکور مبنای کار دولت و مجلس قرار گیرد می‌تواند تا حدودی وضعیت اقتصادی را رونق دهد.

وی گفت: با توجه به شرایط بین‌المللی و تقاضاهای فزاینده که در داخل وجود دارد، دولت باید خودش را با شرایط تحولات تطبیق دهد تا بتواند موفق عمل کند.

میرزایی با تاکید بر تلاش دولت و مجلس برای حل مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: دولت و مجلس در حل مشکلات مردم هدف واحدی دارند. طرح تحول اقتصادی دولت و مجلس به دنبال حل مشکلات معیشتی است و می‌خواهد با کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، اصلاح ساختار مالیاتی وکاهش هزینه‌های دولت، کسری بودجه را کم کند و تعادلی بین هزینه‌ها و درآمدها دولت به وجود آورد.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه دولت در پی راه‌های افزایش درآمد خود است تا بتواند جوابگوی مشکلات معیشتی مردم باشد، اظهار داشت: دولت به دنبال راه حل‌های مختلفی برای بهبود وضعیت معیشت است و به همکاری مجلس در این زمینه نیاز دارد. واگذاری بخشی از اموال دولت به مردم و استفاده بهینه از امکانات دولتی می‌تواند در راستای تحول اقتصادی، به توسعه اقتصاد کشور کمک کند. یکسال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم فرصت خوبی است تا با همکاری و همفکری قوای مجریه و مقننه، طرح‌های اقتصادی خوبی را در کشور عملیاتی کنند.

دولت لوایح اقتصادی خود را به مجلس تحویل دهد

میرزایی با بیان اینکه دولت لوایحی در موضوعات اقتصادی دارد اما هنوز به مجلس ارائه نشده، یادآور شد: دولت می‌تواند در راستای تحول اقتصادی لوایح خود را به مجلس تحویل دهد و با همکاری نمایندگان، آنها را در دستور کار قرار دهد و اگر مواردی از نظر نمایندگان وجود دارد که دولت لایحه نداده با همکاری و همفکری دو طرف مورد بررسی قرار گیرد.

این نماینده مجلس گفت: دولت و مجلس می‌توانند با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و متخصصین دانشگاهی در کوتاه مدت طرح‌های اقتصادی را برای حل مشکلات مردم تدوین کنند.

وی گفت: کشور ما در شرایط سختی به سر می‌برد فشارهای بیرونی ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و شیوع ویروس کرونا در داخل کشور شرایطی را به وجود آورده که نمایندگان نباید در تحلیل شرایط موجود دچار اشتباه شوند و براین نظر باشند که دولت با مشکل مواجهه است، آنها باید بدانند که مردم وکشور دچار مشکلات مختلف در حوزه اقتصاد هستند. در این شرایط سخت تنها راه غلبه بر مشکلات موجود همکاری و همفکری دولت و مجلس است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها