کد خبر: 420080
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۱:۰۲
| |

شهردار تهران:

نمی‌گذاریم شرکت واگن سازی پایتخت تعطیل شود

شهردار تهران اعلام کرد: با اقدامات موثر از تعطیلی شرکت واگن سازی پایتخت جلوگیری می‌کنیم.

نمی‌گذاریم شرکت واگن سازی پایتخت تعطیل شود
کد خبر: 420080
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۳:۴۱:۰۲

اعتمادآنلاین| پیروز حناچی در مراسم بهره برداری از 2 رام قطار در ناوگان مترو تهران گفت: ظرفیت کارخانجات واگن‌سازی تهران و کلانشهرها بسیار بالا است و ساخت واگن در کشور و کاهش وابستگی به خرید قطعات خارجی مترو مسیری راهبردی است که در حال پیگیری آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیکاری در شرکت واگن‌سازی تهران باعث ایجاد نگرانی‌هایی شده، افزود:‌ تلاش‌هایی انجام خواهیم داد که بیشتر از قبل سفارشات ساخت واگن را با شرکت‌های داخلی داشته باشیم.

حناچی در بخش دیگری از سخنانش گفت: علاوه بر خرید 105 دستگاه واگن که در دستور کار قرار گرفته و 105 واگن داخلی در مرداد قطعات آن در داخل آماده شده که به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قرارداد خرید 630 واگن با طرف چینی انجام شده و با پیگیری سفارت چین در ایران این مسأله نیز مدنظر قرار دارد و دولت هم اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

شهردار تهران در ادامه از آغاز بکار فعالیت احداث خط 10 مترو تهران خبر داد و گفت: مقدمات آغاز ساخت خط 10 مترو نیز فراهم شده و ساخت بخش اول این خط از میدان کتابی به منطقه 22 به زودی آغاز می‌شود.

به گفته وی، بارگذاری‌ها در این منطقه سنگین بوده و متناسب با حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار نگرفته که با افتتاح این خط شاهد رفع مشکلاتی در حوزه حمل و نقل خواهیم بود.

مراسم بهره‌برداری از این 2 رام قطار مترو به دلیل رعایت محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین و با حضور مدیران شهری امروز- شنبه در محل شرکت واگن سازی تهران برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها