کد خبر: 420138
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۶:۴۴:۲۳
| |

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران:

تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شرایط سخت کرونایی که اعتبارات عادی بودجه تحقق نمی‌پذیرد تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است.

تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است
کد خبر: 420138
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۶:۴۴:۲۳

اعتمادآنلاین| رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت تا پایان تیرماه باید منتشر شود و شهرداری تهران از بانک مرکزی انتظار اقدام فوری دارد.

از مرکز ارتباطات شهرداری تهران «محسن ‌هاشمی» روز شنبه اظهار داشت: در شرایط سخت کرونایی که اعتبارات عادی بودجه تحقق نمی پذیرد تخصیص اعتبار برای فعالیت مترو و اتوبوس حیاتی است.

وی گفت: نمی شود انتظار داشت که ظرفیت مترو و اتوبوس برای حفظ فاصله اجتماعی افزایش یابد اما اعتبارات آن را تخصیص نداد.

هاشمی ادامه داد: این یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به سال 1398 است که تا آخر تیرماه فرصت انتشار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهروندان تهرانی از رئیس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند و دستور انتشار فوری اوراق را در فرصت کوتاه باقی مانده به بانک رفاه بدهد.

بر اساس این گزارش؛ مهلت انتشار اوراق مشارکت سال 1398 که معادل یکهزار میلیارد تومان برای مترو و 500 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس مصوب شده بود، در پایان سال گذشته برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

از اوراق مشارکت مصوب سال 1397 نیز شهرداری تهران تنها توانست هزار و 300 میلیارد تومان را منتشر کند و بفروشد که خریدار 910 میلیارد تومان از آن که بانک آینده بود، نیمی از این مبلغ را هفته گذشته به حساب شهرداری واگذار شد و نیمی دیگر 455 میلیارد تومان همچنان به حساب شهرداری واریز نشده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها