کد خبر: 420142
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۷:۱۵:۵۷
| |

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

رشد 45 برابری تولید ماسک و لباس حفاظتی

رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز و دانشکده داروسازی را بسیار توانمند توصیف کرد و همچنین از رشد 45 برابری تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد و گفت: داروهای درمان کرونا نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌شود.

رشد 45 برابری تولید ماسک و لباس حفاظتی
کد خبر: 420142
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۸ ۱۷:۱۵:۵۷

اعتمادآنلاین| معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید دارد که دانشگاه‌های شیراز، در حوزه‌های مختلف مرجعیت دارند و همواره فعالیت‌های علمی و خلاقانه‌ای را پایه گذاری کرده‌اند.

محمدرضا شانه‌ساز شنبه 28 تیر در حاشیه رونمایی از نمونه اولیه ونتیلاتور پرتابل در شیراز، با قدردانی از پژوهشگرانی که زمینه استقلال ایران را فراهم کرده‌اند، گفت: طوفانی از خلاقیت و پیشنهادهای علمی در شیراز و فارس جریان دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در حوزه‌های درمانی و تحقیقات پزشکی است، گفت: تولید نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک اقدام ارزشمند و مهم به شمار می‌رود که با کنار هم قرارگرفتن مجموعه‌های سلامت و مهندسی الکترونیک اجرایی شده است.

معاون وزارت بهداشت با اشاره به بحران کرونا ویروس در جهان و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر علیه ایران، چنین اقداماتی را راهکارهای عملی برای کاهش هرچه بیشتر وابستگی‌ها به سایر کشورها و اتکاء بیشتر به دانشمندان و محققان و کارشناسان داخلی دانست.

شانه‌ساز همچنین از رشد 45 برابری تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد و گفت: داروهای درمان کرونا نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز و دانشکده داروسازی را بسیار توانمند توصیف و ابراز امیدواری کرد که با وجود این مراکز علمی و تحقیقاتی شاهد برداشته‌شدن گام‌هایی در حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

شانه‌ساز وظیفه مسئولان را هموار کردن راه محققان دانست و برای صدور مجوز و بسترسازی تولید انبوه دستگاه تنفس مصنوعی پرتابل اعلام آمادگی کرد و گفت: این دستگاه کاربردی و راهگشاست و می‌تواند در کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی تاثیرگذار باشد.

او اضافه کرد: همکاری مجموعه مخابرات، فناوری اطلاعات و حوزه سلامت می تواند فرهنگسازی شود که در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده که می تواند راه را برای تولید تجهیزات پزشکی باز کند.

شانه‌ساز تاکید کرد: با وجود این تیم دانشمند و محقق و این توان فکری، می‌توان به آینده امیدوار بود. در کشور و به ویژه در استان فارس پشتوانه علمی قوی وجود دارد و امید است به زودی مجوزهای لازم برای تولید این محصول از وزارت بهداشت دریافت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، گفت: در این ایام بسیاری از دستگاه‌های حیاتی در کشور تولید شد و این دستگاه نیز قابلیت این را داراست که به مرحله تولید انبوه برسد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها