«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

عراق| سرقت 3 میلیارد دلاری وزیر عراقی افشا شد

کمیته شفافیت عراق از سرقت و فروش سه میلیارد دلاری یکی از وزرای سابق نفت عراق با همدستی یک شرکت پرده برداشت. این سرقت به وسیله یک شرکت عراقی و با هماهنگی وزیر نفت عراق از طریق تفکیک و فروش یکی از مخازن ذخیره‌سازی نفت در منطقه شط‌العرب (اروندرود) صورت گرفته است.

عراق| سرقت 3 میلیارد دلاری وزیر عراقی افشا شد
کد خبر: 420254
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عراق در کنار مشکلاتی مانند نابسامانی و اشغال توسط نیروهای بیگانه، با مساله فساد گسترده هم روبه‌رو است. در تازه‌ترین اتفاق کمیته شفافیت عراق از سرقت و فروش سه میلیارد دلاری یکی از وزرای سابق نفت عراق با همدستی یک شرکت پرده برداشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عراقی به نقل از عبدالامیر المیاحی عضو کمیته شفافیت (مبارزه با فساد) مجلس عراق خبر دادند، این سرقت به وسیله یک شرکت عراقی و با هماهنگی وزیر نفت عراق از طریق تفکیک و فروش یکی از مخازن ذخیره‌سازی نفت در منطقه شط‌العرب (اروندرود) صورت گرفته است.

این مسئول عراقی در این زمینه افزود، یکی از وزرای نفت سابق طی هماهنگی با شرکتی به نام داماک این مخزن را که ارزشش حدود سه میلیارد دلار است تصاحب کرده و بعد از برش، آن را به فروش رسانده و زمینش را هم به یک پروژه گردشگری تبدیل کرده است.

او خبر داد، وزارت نفت به دستور وزیر وقت کمیته‌ای تشکیل داده و مخزن را بدون استفاده اقتصادی دسته‌بندی کرده و بعد از قطعه‌قطعه کردن و به فروش رساندن آن، زمین را هم تغییر کاربری داد.

المیاحی نامی از وزیر اسبق نبرد، اما تاکید کرد وزارت نفت با وجود اطلاع از این مساله هیچ اقدامی برای پیگیری و مجازات عاملان این کار صورت نداد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها