عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی:

آبان آرام‌تری داشتیم اگر شبکه اطلاعات ملی بود

رضا تقی پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی گفت: ما می‌گوییم چگونه غیرتتان اجازه می‌دهد که یک نرم‌افزار این چنین به مقدسات شما توهین کند و به فرهنگ کشور نفوذ کند، و در مقابلش شما ساکت باشید؟! ما پاسخی درمقابل بی‌حرمتی‌ها ندیدیم و بحث این است که مسئولان ما به اعمال حاکمیت کشور در فضای مجازی اعتقاد دارند یا خیر؟! ما به دنبال پاسخ این سوال هستیم.

آبان آرام‌تری داشتیم اگر شبکه اطلاعات ملی بود
کد خبر: 420317
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۱:۳۴:۱۶

اعتمادآنلاین| رضا تقی پور عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی و وزیر اسبق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حواشی ایجاد اینترنت ملی گفت: مثال اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات را می‌توان به رویداد آبان ماه اشاره کرد، که اگر شبکه ملی اطلاعات بود، ما تا چه اندازه می‌توانستیم خدمات دولتی مانند بانک، بیمه، آموزش و حتی خدمات اینترنتی مانند موتور جستجو و … را ارائه کنیم؟ آیا ما در کشور می‌توانیم مقابل چنین رخدادها و بحران‌هایی ایستادگی کنیم و استقلال کشورمان را حفظ کنیم یا خیر؟! آیا باید شبکه‌هایمان مختل شود و دسترسی‌ها همه از بین برود، یا نه باید بستری ملی و اَمن با خدماتی سریع‌تر و ارزان‌تر برای مردمان فراهم کنیم؟

وی اضافه کرد: به نظر من اینکه ما امروز پیام‌رسان مستقل بومی نداریم، حاصل بی‌تدبیری مدیران ماست. آن‌ها آمدند و از تلگرام حمایت کردند و نتیجه‌اش حملات تروریستی به اهواز، مجلس شورای اسلامی و مرقد امام راحل (ره) شد. تمام دنیا بر تروریستی بودن تلگرام اطمینان دارند و همه می‌دانند که هیچ پیام‌رسان داخلی نباید از شبکه تروریستی حمایت کند.


استقلال کشور در فضای مجازی زمانی نقض شد که همه دنیا و همه ایران اسلامی به مقام والای شهید سردار حاج قاسم سلیمانی عرض ارادت می‌کنند، اما یک نرم افزار خائن تصمیم می‌گیرد که حتی اسم سردار شهید ما را هم از صفحات خودش پاک کند. آیا این حرکت چیزی جزء نقض استقلال کشورماست؟!

ما در پی فیلتر کردن اینستاگرام یا هر شبکه دیگری نیستیم، اما می‌گوییم چگونه غیرتتان اجازه می‌دهد که یک نرم‌افزار این چنین به مقدسات شما توهین کند و به فرهنگ کشور نفوذ کند، و در مقابلش شما ساکت باشید؟! ما پاسخی درمقابل بی‌حرمتی‌ها ندیدیم و بحث این است که مسئولان ما به اعمال حاکمیت کشور در فضای مجازی اعتقاد دارند یا خیر؟! ما به دنبال پاسخ این سوال هستیم.

منبع: مدارا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها