کد خبر: 420387
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۴:۴۷:۰۰
| |

برجام اقتصاد را قفل کرد

نماینده مردم خمین با اشاره به اینکه «برجام» نتیجه‌ای به همراه نداشت، گفت: 5 سال از تولد ناقص برجام می‌گذرد و هنوز خالقان و صحنه‌گردانان آن از برجام به عنوان فتح‌الفتوح و معجزه قرن یاد می‌کنند.

برجام اقتصاد را قفل کرد
کد خبر: 420387
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۴:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس گفت: در شرایط فعلی بهتر است که دولتمردان از دفاع متعصبانه از برجام دست بردارند و از اتاق‌های بسته خود بیرون بیایند و با مردم ارتباط برقرار کنند.

نماینده مردم خمین با اشاره به اینکه «برجام» نتیجه‌ای به همراه نداشت، گفت: 5 سال از تولد ناقص برجام می‌گذرد و هنوز خالقان و صحنه گردانان آن از برجام به عنوان فتح الفتوح و معجزه قرن یاد می‌کنند.

وی بیان کرد: قرار بود با برجام هم صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی حفظ شود و هم تحریم‌ها برطرف و اقتصاد کشور شکوفا شود و همچنین طبق وعده دولتمردان قرار بود که قیمت دلار از 3,600 تومان به هزار تومان تبدیل شود و چنان رونقی در کشور ایجاد شود که دیگر کسی به یارانه نیاز نداشته باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در برجام برای جلب رضایت کدخدا تلاش و کشور را به موافقان و مخالفان برجام تقسیم کرد و جوانان مؤمن و انقلابی را به افراطی‌گری و تندروی متهم کرد و ملت را از هیمنه دشمن ترساند که اگر دشمن اراده کند، با یک بمب می‌تواند تمام توان دفاعی ما را نابود کند.

نظری با اشاره به اینکه دولت با تکرار این صحبت‌ها تلاش کرد تا ملت را وادار به پذیرش مذاکره با آمریکا کند، گفت: پس از گذشت پنج سال، نتیجه برجام، برچیده شدن سانتریفیوژها، اکسیدکردن 400 کیلو اورانیوم 20 درصد، خارج کردن اورانیوم‌های 3.5 تا 5 درصد از کشور برای همیشه، تعطیل کردن تحقیقات هسته‌ای، نابود کردن قلب رآکتور هسته‌ای اراک، باز کردن پای بازرسان هسته‌ای یعنی همان جاسوسان هسته‌ای به تمام مراکز حساس کشور و در یک جمله نابود کردن محصول تلاش‌های 13 ساله دانشمندان هسته‌ای بود.

وی با بیان اینکه نتیجه برجام در عرصه اقتصادی هم قفل شدن اقتصاد کشور، تورم افسارگسیخته، رکود و تعطیلی بسیاری از مراکز تولیدی کشور بود، اظهارداشت: بیکاری فزاینده، بسته شدن تمام مسیرهای تجاری کشور، شناخته شدن تمام شرکای تجاری ایران اعم از افراد، شرکت‌ها و کشورها و اعمال تحریم‌های شدید علیه آنان از سوی دشمنان، تسلط جاسوسان غربی بر صنایع نفتی، بانکی و اقتصادی کشور و معطل گذاشتن تمام ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای کشور از دیگر نتایج انعقاد قرارداد برجام بود.

وی تأکید کرد: شکست برجام ناشی از مکر و حیله شیطان بزرگ و ساده‌انگاری و خوش‌بینی‌های بیش از حد دولت بود، چراکه دشمنان به دنبال انقلاب‌زدایی و نرمال‌سازی انقلاب اسلامی بودند و در مقابل، دولتمردان به دنبال اعتمادسازی و طرح دوستی با آنان بودند.

وی یادآور شد: زمانی که این دولت در انتخابات 92 پیروز شد و روی کار آمد، اصرار بر مذاکره کرد اما مقام معظم رهبری در همان موقع فرمودند که مذاکره کنید اما به لبخند دشمن اعتماد نکنید و در نهایت با 9 شرط علاوه بر شرط‌های قبلی، برجام را پذیرفتند و تأکید کردند که از آمریکا تضمین عملی و قوی گرفته شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس‌جمهور باید قبول کند که راه اشتباهی را انتخاب کرد و موجب خسارت‌های بزرگ و هزینه‌های فراوانی برای ملت شد و روحانی باید بداند که اگر امروز به درِ بسته برخورد کرده‌اند، راه آن دفاع کورکورانه و متعصبانه از برجام و توجیه خطاهای هفت سال گذشته نیست.

نظری بیان کرد: دولت باید شجاعانه و صادقانه به خطاها و اشتباهات گذشته خود اعتراف و از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کند و اگر آنان با صداقت به خطاهای خود اعتراف کنند و در صدد اصلاحات مشکلات کشور باشند، قطعاً مردم این موضوع را می‌پذیرند.

وی تأکید کرد: دولت برای حل مشکلات کشور باید به ظرفیت‌های درونی اعم از ظرفیت نیروی انسانی و منابع کشور توجه کند و اجرای 24 محور اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید به جوانان مؤمن جهادی و انقلابی اعتماد کند و بداند که گره‌های بزرگ این انقلاب به دستِ جوانان قابل حل است، تصریح کرد: لازم است در این شرایط دولت مشاوران و اطرافیان خود را که با مشاوره‌های غلط کشور را به خسارت بزرگ مبتلا کرده‌اند، جابه‌جا کند و بداند که فرصت زیادی برای جبران باقی نمانده است و آنان باید از اتاق‌های بسته خود بیرون بیایند و با مردم ارتباط برقرار کنند تا شاید این کار باعث نجات کشور از مشکلات شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها