کد خبر: 420410
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۵:۳۹:۵۵
| |

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس:

انگلیس کاری می‌کند که جهان به ماهیت رفتار سزاوار سرزنش روسیه پی ببرد

وزیر امور خارجه انگلیس گفت، کشورش کاری می‌کند که جهان به ماهیت "رفتار سزاوار سرزنش" روسیه پی ببرد.

انگلیس کاری می‌کند که جهان به ماهیت رفتار سزاوار سرزنش روسیه پی ببرد
کد خبر: 420410
|
۱۳۹۹/۰۴/۲۹ ۱۵:۳۹:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، این اظهار نظر از جانب دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس بعد از آن مطرح شد که این کشور سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را متهم به تلاش برای دزدیدن جزئیات مربوط به تحقیقات در مورد واکسن برای کروناویروس کرد.

در مقابل آندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس گفت، چنین ادعایی که علاوه بر انگلیس، از جانب آمریکا و کانادا نیز مطرح شده "بی معنی" است و آن را رد کرد.

وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت، اینکه دولت روسیه درگیر یک چنین فعالیتی است "حیرت آور و سزاوار سرزنش" است.

او خاطرنشان کرد: ما کاملا اطمینان داریم که آژانسهای اطلاعاتی روسیه در حمله سایبری علیه تلاشهای مربوط به تحقیق و توسعه و سازمانهای مربوطه در این کشور و در سطح بین‌الملل یا با هدف خرابکاری و یا با هدف سودجویی از این تحقیق و توسعه، دخیل هستند.

این مقام دولت انگلیس خاطرنشان کرد: نکته این است که در درجه اول ما این روند را بخشی از یک رویکرد سیستماتیک کلی تر روسیه در قبال فضای سایبری دیده‌ایم و معتقدم اینکه دست داشتن دولت روسیه در چنین فعالیتی آن هم در زمانی که جهان برای مقابله با کووید 19 به ویژه رسیدن به یک راه حل جهانی در خصوص واکسن متحد می‌شود حیرت آور و سزاوار سرزنش است.

وی افزود: بنا بر این کاری که ما همراه با همپیمانانمان انجام می‌دهیم این است که اطمینان پیدا کنیم مردم و سازمان‌ها مساله را بدانند تا بهتر بتوانند در برابر آن دفاع کنند و کارهای روسیه را برملا خواهیم کرد.

دومینیک راب همچنین تاکید کرد:حالا شما می‌بینید که ما داریم روسیه را پاسخگو می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که جهان به ماهیت رفتار سزاوار سرزنشی که آنها در پیش گرفته‌اند، پی ببرند.

وی افزود: روسیه به عنوان یک عضو ارشد جامعه بین‌المللی و یک عضو دائم شورای امنیت باید در آن شراکت بین‌المللی سهیم باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها