محسن محسنی نسب نویسنده، تهیه‌کننده سینما:

سینما در شرایط فعلی جای تفریح نیست

محسنی نسب به چرایی نفروختن فیلم‌های روی پرده سینما که گمان می‌رفت گیشه را نجات دهند، پاسخ داد.

سینما در شرایط فعلی جای تفریح نیست
کد خبر: 420511
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۰۸:۵۲:۵۴

اعتمادآنلاین| محسن محسنی نسب نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، درباره علت نفروختن فیلم‌های روی پرده، گفت: کلیت جامعه به علت فشار‌های متنوع اقتصادی در فشار هستند؛ پس دنبال تفریح نیستند.

از طرفی سینما دیگر مرکز تفریح نیست و به مرکزی برای فیلم دیدن تبدیل شده و اندک افرادی در آنجا حضور پیدا می‌کنند. این‌ دلایل مانند دانه‌های تسبیح به هم متصلند.

او افزود: دلیل دیگر استقبال کم مردم از سینما، سطح پایین فیلم هاست. البته من فیلم «شنای پروانه» را دوست دارم و متاسفم که در شرایط فعلی اکران شد و نتوانست به خوبی بفروشد. این اثر تنها فیلمی است که در زمینه لات بازی ساخته شده و اراذل و اوباش آن دیگر قهرمان نیستند.

یعنی از یک ژانر نکبتی که از چند سال گذشته و از «ابد و یک روز» شروع شد و نکبت را قهرمان نشان داد، فاصله گرفت؛ ناگهان آمد و قاعده ها را به هم ریخت. به شخصه فیلم محمد کارت را دوست دارم و از او متشکرم که توانست این کار مهم را انجام دهد.

این کارگردان ادامه داد: کسانی که «شنای پروانه» را دیدند، افرادی بودند که برای تفریح به سینما نرفتند؛ مخاطبانی بودند که فقط می‌خواستند فیلم را ببینند.

محسنی نسب با تحلیل عملکرد مسئولان سینمایی در شرایط فعلی، بیان کرد: مسئول کسی است که احساس مسئولیت کند و کاری انجام دهد، ولی متاسفانه افرادی که پای کار سینمای ما هستند، مسئول نیستند و رئیس هستند.

فقط ارائه آمار و ارقام به بالادستی‌های خود برای آن‌ها اهمیت دارد. اگر احساس مسئولیت می‌کردند که حجم گسترده‌ای از بودجه بالقوه سینما از بین نمی‌رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها