مردم از دیوار آرامگاه‌های زنجان بالا رفتند؟

روز گذشته این رسانه گزارش ویدئویی در خصوص حضور مردم در آرامستان‌ها منتشر کرد و از مسئولان درخواست کرد هرچه سریعتر درباره این وضعیت پاسخ بدهند ولی فرماندار زنجان در واکنش به این گزارش پاسخ جالبی داد.

مردم از دیوار آرامگاه‌های زنجان بالا رفتند؟
کد خبر: 420565
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۰:۴۴:۴۰

اعتمادآنلاین| روز گذشته این رسانه گزارش ویدئویی منتشر کرد مبنی بر اینکه مسئولان هیچ نظارتی بر مراسم‌های تدفین در آرامستان‌های زنجان ندارند و مردم به شکل دستع‌جمعی در این مراسم‌ها بدون در نظر گرفتن فاصله‌گذاری اجتماعی شرکت می‌کنند. همچنین در این گزارش به شدت از مسئولان انتقاد شده و از فرماندار زنجان خواسته شده موضوع را هرچه سریعتر بررسی کند و از طریق رسانه‌ها گزارش‌های خود را اعلام کند.


لازم به ذکر است این تجمعات در حالی در استان زنجان در حال رخ دادن است که چند روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت هر هشت شهرستان استان زنجان را قرمز اعلام کرده بود.

روز گذشته درست چند ساعت پس از انتشار این گزارش، مسئولان شهرداری در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها مدعی شدند که آرامستان‌های زنجان تعطیل هستند و اجازه ورود هیچ‌کس به داخل داده نمی‌شود. ولی این در حالی است که بر خلاف صحبت‌های مسئولان شهرداری، طبق شواهد و حضور میدانی خبرنگار تسنیم آرامستان‌های زنجان کاملا باز هستند و روزانه جمع کثیری از مردم به داخل آرامستان‌ها وارد می‌شوند و خبری از نظارت نیست.

از سوی دیگر رضا عسگری، فرماندار زنجان بر خلاف مسئولان شهرداری به این موضوع واقع‌بینانه نگاه کرد و در گفت‌وگو با تسنیم قبول کرد که مردم در آرامستان‌ها حضور دارند ولی اعلام کرد که متاسفانه مردم به توصیه‌های مسئولان گوش نمی‌دهند و از دیوارها به آرامستان‌ها وارد می‌شوند.

این مسئول در ادامه با ابراز تاسف نسبت به عدم رعایت فاصله‌گذاری از سوی مردم گفت: تمام آرامستان‌ها از حدود یک هفته گذشته مسدود شده است ولی مردم از راه‌های دیگر وارد آرامستان‌ها می‌شوند. البته لازم به ذکر است در گزارش ویدئویی روز گذشته کاملا از تصاویر مشخص است که ورودی‌های آرامستان‌ها کاملا باز هستند و مردم به‌راحتی به داخل وارد می‌شوند.

با تمام آنچه که گفته شد و آنچه که پنهان ماند بر خلاف ادعای مسئولان، آرامستان‌های زنجان باز هستند و مردم به‌راحتی وارد این مکان‌ها می‌شوند ولی این رسانه همچنان از مسئولان درخواست می‌کند نسبت به شفاف‌سازی در خصوص این موضوع اقدام کنند و از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی درستی را انجام دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها