کد خبر: 420581
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۱:۱۳:۴۶
| |

گفتگوی تلفنی الکاظمی و محمد بن سلمان

در پی به تعویق افتادن سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان، به دلیل انتقال شاه سعودی به بیمارستان، الکاظمی با محمد بن سلمان تلفنی گفت‌وگو کرد.

گفتگوی تلفنی الکاظمی و محمد بن سلمان
کد خبر: 420581
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۱:۱۳:۴۶

اعتمادآنلاین| در پی انتشار خبر به تاخیر افتادن سفر امروز «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی به دلیل بستری شدن شاه سعودی در بیمارستان، الکاظمی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد طی یک تماس تلفنی گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «ناس» منتشر شد، خبر به تاخیر افتادن این سفر را تایید کرد و نوشت که مصطفی الکاظمی در فضایی دوستانه، در جریان مشکل ناگهانی جسمی پیش آمده برای ملک سلمان و انتقال او به بیمارستان قرار گرفت و از خداوند برای او شفای عاجل آرزو کرد.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه از پیش قرار بود که نخست‌وزیر عراق به کشور دوست و برادر عربستان سعودی سفر کند، اما این سفر به نزدیک‌ترین زمان ممکن مورد توافق دو طرف موکول می‌شود.

در پایان این بیانیه ذکر شد که مصطفی الکاظمی در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی از صمیم قلب برای شاه سعودی سلامتی و صحت و برای مردم عربستان آرامش و سعادت آرزو کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی صبح امروز از به تاخیر افتادن سفر نخست‌وزیر عراق به این کشور بر اساس یک توافق دوطرفه و به دلیل انتقال شاه سعودی به بیمارستان خبر داد و گفت که زمان سفر الکاظمی به ریاض به پس از ترخیص ملک سلمان از بیمارستان موکول می‌شود.

نخست‌وزیر عراق قرار بود امروز (دوشنبه - 20 ژوئیه)، در رأس هیأتی از وزرای کابینه خود به ریاض سفر کند. «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی عراق و رئیس شورای هماهنگی عراقی - سعودی از روز شنبه در عربستان سعودی به سر می‌برد.(جزئیات بیشتر). الکاظمی قرار بود پس از ریاض به تهران سفر کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها