حمایت بهاروند از برگزاری لیگ برتر در روزهای کرونایی

نایب رئیس دوم و سرپرست فدراسیون فوتبال ایران گفت: رقابت‌های لیگ را از سر گرفتیم و خوشبختانه مسابقات به شکل خوبی در حال برگزاری است و خوشبختانه تاکنون نیز هیچ اتفاقی برای ورزشکاران هم نیفتاده است.

حمایت بهاروند از برگزاری لیگ برتر در روزهای کرونایی
کد خبر: 420655
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۳:۳۳:۱۹

اعتمادآنلاین| حیدر بهاروند در حاشیه برگزاری مجمع فوتبال استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فدراسیون فوتبال در حال پیگیری طرح استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی است اما ایجاد این سیستم یک فرآیند زمان‌بر است.


وی با بیان اینکه ممکن است بتوانیم این سیستم را در نیمه دوم فصل بعد لیگ برتر اجرایی کنیم افزود: برای ایجاد سیستم کمک داور ویدئویی باید یک پروسه و فرآیند طی شود و تنها موافقت فدراسیون کافی نیست بلکه تایید فیفا را نیز می‌خواهد.


وی با بیان اینکه فدراسیون در حال پیگیری اجرای این طرح در فوتبال کشورمان است ادامه داد: بخشی از مقدمات کار در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم برای فصل بعد از این سیستم که همه کشورهای صاحب فوتبال دنیا نیز به دنبال بهره‌گیری از آن هستند، استفاده کنیم.


سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی با اذعان به اینکه برخی اشتباه‌ها در داوری‌ها اتفاق می‌افتد اضافه کرد: اشتباه بخشی از داوری در فوتبال است و این اشتباهات در همه جا وجود دارد اما بدون شک هیچ عمدی در این اشتباهات در داوری‌های فوتبال وجود ندارد.

بهاروند تصریح کرد: با توجه به زمان‌بر بودن پروسه ایجاد سیستم کمک داور ویدئویی، امیدواریم که در نیم‌فصل دوم لیگ آینده از این سیستم در داوری‌ها استفاده کنیم.

سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسشی در خصوص ادامه لیگ‌ها در شرایط کرونایی گفت: ما در برگزاری لیگ فوتبال تابع قوانین فیفا و وانین داخلی و از جمله مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه لیگ فوتبال را نمی‌توان تعطیل کرد افزود: ما هم همچون بسیاری از کشورهای صاحب فوتبال که تابع قوانین بین‌المللی و قوانین داخلی خود هستند و در این شرایط لیگ فوتبال‌شان را برگزار می‌کنند، رقابت‌های لیگ را از سر گرفتیم و خوشبختانه مسابقات به شکل خوبی در حال برگزاری است و خوشبختانه تاکنون نیز هیچ اتفاقی برای ورزشکاران هم نیفتاده است.

بهاروند در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تیم ملی اظهار کرد: در حال حاضر سرمربی تیم ملی به طور جدی در حال رصد بازیکنان و همچنین بازی‌های لیگ است. یک تیم نیز تشکیل داده و با سفر به شهرستان‌ها مسابقات را رصد و بازیکنان را زیرنظر دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فوتبال کشورمان اظهارامیدواری کرد: تیم ملی بتواند در چهار بازی پیش رو با کسب حداکثر امتیازات به مرحله بالاتر صعود کند.

سرپرست فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حضور کفاشیان در فدراسیون و شایعاتی در خصوص استعفای وی اظهار کرد: آقای کفاشیان هیچ وقت به صورت کتبی استعفا نداده و لذا ما در فدراسیون در خدمت ایشان هستیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون در بحث استفاده از بازنشسته‌ها، قوانین را اجرا می‌کند و هیچ تخلفی در این حوزه صورت نگرفته است.

بهاروند با بیان اینکه هیچکدام از اعضای هیات رئیسه و نواب بازنشته نیستند اضافه کرد: البته قانونگذار در قانون آورده که افراد بازنشسته نمی توانند به صورت تمام‌وقت کار کنند وگرنه همین قانون منعی برای فعالیت پاره‌وقت بازنشسته‌ها قائل نشده است. و البته فدراسیون فوتبال نیز همین قانون را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به انتخاب سیدحسین زرگر به عنوان رئیس هیات فوتبال استان گفت: ایشان از چهره‌های شناخته شده در فوتبال است و بدون شک می‌تواند به فوتبال استان سمنان کمک کند.

وی مهمترین مشکل استان‌های کمتربرخوردار در حوزه فوتبال را عدم وجود منابع مالی برشمرد و افزود: باید بخش خصوصی و مسوولان ارشد استانی به کمک هیات فوتبال بیایند چرا که هیات فوتبال در استانها توان لازم برای باشگاه‌داری و تیم داری را ندارد.

بهاروند حضور در لیگ های بالاتر را حق جوانان در استان ها برشمرد و افزود: نبود همین زیرساخت‌ها و منابع سبب می‌شود که جوانان مستعد این استان‌ها مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه باید بخش خصوصی استان را به سرمایه گذاری در فوتبال ترغیب کنید خاطرنشان کرد: البته فدراسیون منابعی را به کمک به استان های کمتر برخوردار اختصاص داده اما این منابع نیز زیاد نیست لذا برای رشد فوتبال در استان باید مسوولان ارشد استان و بخش خصوصی به کمک استان بیایند.

وی با بیان اینکه فدراسیون در کنار هیات های فوتبال استانی است و به آنها کمک می‌کند افزود: خوشبختانه در همه استان‌ها استعدادهای خوبی در ورزش و خصوصا فوتبال داریم. میدان دادن به این استعدادها و کمک به ایجاد زیرساخت‌ها می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال در این استان‌ها کمک کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها