توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفرش به اقلیم کردستان عراق را مفید خواند و روابط مستحکم با همه عراقی‌ها را سنگ بنای سیاست ایران و همسایگان را اولویت جمهوری اسلامی برشمرد.

توئیت ظریف از سفرش به اقلیم کردستان عراق؛ همسایگان اولویت ما هستند
کد خبر: 420677
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۴:۲۵:۱۳

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) پس از سفر به عراق و اقلیم کردستان در توئیتی با انتشار تصاویری از دیدارهایش با مقامات اقلیم کردستان عراق از جمله «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق و «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان نوشت: «در ادامه سفر مفید به کردستان عراق با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان، رئیس اقلیم کردستان و مسرور بارزانی نخست‌وزیر این منطقه دیدار کردم.»

ظریف عنوان کرد: «روابط مستحکم و قوی با همه عراقی‌ها سنگ بنای سیاست ایران باقی می‌ماند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: «همسایگان اولویت ما هستند.»

بین الملل

وی همچنین پس از رایزنی‌ها با مقامات عراقی در بغداد و پیش از عزیمت به اربیل در توئیتی نوشته بود:«گفت‌وگوهایی سازنده در بغداد با آقایان مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر، برهم صالح رئیس جمهور، حلبوسی رئیس مجلس، فواد حسین وزیر امور خارجه و رهبران قضایی، سیاسی و نظامی داشتم. دستور کار: گسترش همکاری‌ها در راستای منافع مردم دو کشور و منطقه؛ مقصد بعدی: اربیل؛ برای دیدار با رهبران کرد.»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در رأس هیأتی به منظور رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد و از آنجا به اربیل سفر کرد.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین‌المللی، علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور و سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف را در این سفر همراهی کردند.

سفر ظریف به بغداد و اربیل در شرایط شیوع کرونا انجام شد. البته وزیر امور خارجه ایران در این مدت نیز به دمشق، استانبول و مسکو نیز سفر کرده و با مقامات سوریه، ترکیه و روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

روز سه‌شنبه نیز قرار است مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق برای اولین بار پس از تصدی این سمت به ایران بیاید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها