دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان:

حصارکشی نوار مرزی ایران و پاکستان ادامه دارد

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور اطلاع رسانی روز دوشنبه اعلام کرد: حصارکشی نوار مشترک مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران به قوت خود ادامه دارد و به زودی 100 کیلومتر از این طرح تکمیل خواهد شد.

حصارکشی نوار مرزی ایران و پاکستان ادامه دارد
کد خبر: 420683
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۴:۳۵:۴۱

اعتمادآنلاین| به گزارش منابع رسمی پاکستان، عاصم سلیم باجوا امروز در نشست کمیته دائمی مجلس سنای این کشور درخصوص طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین (موسوم به طرح سی پک) نمایندگان این کمیته را درخصوص طرح‌های عمرانی در ایالت بلوچستان به ویژه پیشبرد طرح حصارکشی برای مراقبت از مرزهای مشترک با ایران آگاه کرد.

سپهبد عاصم باجوا شهریورماه سال گذشته به عنوان فرمانده نیروهای ارتش در ایالت بلوچستان بازنشسته شد و دولت این کشور وی را به عنوان رییس سازمان راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین (CPEC) منصوب کرد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز اوایل اردیبهشت ماه امسال عاصم سلیم باجوا را به عنوان دستیار ویژه خود در امور اطلاع رسانی انتخاب کرد.

عاصم باجوا در نشست کمیته سنای پاکستان به ریاست خانم سناتور «شیری رحمان» از حزب مردم گفت: طرح حصارکشی مرزهای ایران و پاکستان به طول بیش از 900 کیلومتر ادامه دارد و به زودی 100 کیلومتر از این طرح تکمیل خواهد شد.

پیشتر وزارت دفاع پاکستان طرح حصارکشی مرزهای مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران را اولویت راهبری اسلام‌آباد دانست و بر تکمیل آن در سریعترین زمان تاکید کرد.

اواسط اردیبهشت ماه امسال ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان با سفر به 'کویته' مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور، در جریان پیشرفت‌های صورت گرفته درخصوص حصارکشی نوار مشترک مرزی با ایران قرار گرفت.

وزارت دفاع پاکستان طرح حصارکشی نوار مرزی مشترک با ایران را به دو مرحله تقسیم کرد که چندی پیش کمیته بلندپایه هماهنگی اقتصادی این کشور با افزایش بودجه طرح حصارکشی به 18. 6 میلیون دلار موافقت کرد.

فرمانده نیروهای مرزبانی پاکستان (FC) اواخر اردیبهشت 98 اعلام کرد که طرح حصارکشی مرزهای این کشور با ایران در مدت سه تا چهار سال آینده تکمیل می‌شود.

سرلشکر «آصف غفور» سخنگوی وقت ارتش پیشتر گفت: ارتش پاکستان برای نخستین بار گردان نیروهای مرزی را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است و نیروهای مرزبانی جنوبی، مأمور مراقبت از مرزهای مشترک این کشور با ایران هستند.

«آصف غفور» اوایل شهریور هم اعلام کرده بود ایران و پاکستان به این نتیجه مشترک رسیده‌اند که تروریست‌ها و اشرار از نقطه وسط مرزهای دو کشور سوء استفاده می‌کنند، به همین دلیل اسلام آباد برای دفع این تحرکات، حضور نیروهای مرزی خود در این منطقه را افزایش داده و عملیات حصارکشی در نقاط حساس نیز ادامه دارد.

خط مرزی ایران - پاکستان به فاصلهٔ 959 کیلومتر (596 مایل) است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می‌کند. این مرز از نقطه تقاطع مشترک ایران، پاکستان و افغانستان آغاز می‌شود و مسیری نسبتاً مستقیم به سمت جنوب شرقی را دنبال می‌کند تا به چشمه‌های آب گرم رسد و در انتها، مرز به خلیج گواتر در دریای عمان ختم می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها