کد خبر: 420698
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۵:۰۶:۱۵
| |

162 معتاد متجاهر در تهران به کرونا مبتلا شدند

شاهرخی درباره آخرین آمار از ابتلای معتادان متجاهر به ویروس کرونا در استان تهران توضیحاتی داد.

162 معتاد متجاهر در تهران به کرونا مبتلا شدند
کد خبر: 420698
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۵:۰۶:۱۵

اعتمادآنلاین| امین شاهرخی مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره آخرین وضعیت مددجویان بهزیستی در آسایشگاه کهریزک، اظهار کرد: در کهریزک حدود یک هزار و 400 مددجو و حدود یک هزار پرسنل داریم که به صورت 3 شیفت در حال خدمت رسانی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در همان روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا اقدامی صورت گرفت و قرار شد پرسنل 2 هفته یکبار جابه جا شوند تا جلوی انتشار ویروس کرونا را در بین پرسنل بگیریم. هنگام جابه جایی شیفت پرسنل، از پرسنلی که می‌خواستند وارد آسایشگاه شوند تست کرونا گرفته می‌شد و در صورت منفی بودن تستشان اجازه ورود به آسایشگاه را داشتند، اما متأسفانه در روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا، تعدادی از مددجویان کهریزک درگیر بیماری کرونا شدند و همین مسأله باعث ابتلای سایر پرسنل و مددجویان این مرکز به کرونا شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از سالمندان از طریق افرادی که به ملاقات آن‌ها آمده بودند به کرونا مبتلا شدند، گفت: در حال حاضر بعد از 6 ماه وضعیت آسایشگاه کهریزک به ثبات رسیده و شیب ابتلای مددجویان کهریزک به کرونا کاهش پیدا کرده است و شب گذشته فقط یک مددجو و یک پرسنل به کرونا مبتلا شده‌اند، خوشبختانه در کهریزک شیوع ویروس کرونا کنترل شده است.

شاهرخی بیان کرد: در طول یک ماه گذشته از بین یک هزار و 400 مددجو ساکن در کهریزک، 29 نفر و از بین حدود هزار پرسنل، 34 نفر به کرونا مبتلا شدند.

وی درباره آخرین آمار از ابتلای معتادان متجاهر به کرونا در استان تهران، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در استان تهران، حدود 7 هزار و 600 نفر جمع آوری شدند که از این بین 162 نفر مبتلا به کرونا و 10 نفر از آن‌ها علامت دار بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

شاهرخی افزود: حدود دو هفته گذشته در شهر قدس گروهی از معتادان متجاهر را جمع آوری کردیم و 34 نفر در این گروه مبتلا به کرونا بودند که برای ما بسیار عجیب بود، چراکه وقتی گروه‌های 100 یا 200 نفره را جمع آوری می‌کنیم 1 یا 2 نفر تستشان مثبت اعلام می‌شود، اما در این گروه بیش از 100 نفره در شهر قدس، 34 نفر مبتلا بودند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره تعطیلی مهد‌های کودک استان تهران، بیان کرد: مهد‌های کودک استان تهران را می‌توان عملا تعطیل شده در نظر گرفت، چراکه بعد از بازگشایی مهدها در خرداد ماه، با وجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استقبال زیادی از طرف خانواده‌ها نشد، اما خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی از ابتلای کودکان به کرونا در مهد‌های کودک ارائه نشده است. فعلا مهد‌های کودک با همان پروتکل‌های قبلی که از سوی وزارت بهداشت تعریف شده بود، باز هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها