دمیتری پسکوف:

امیدواریم مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان سریعتر حل شود

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه برای حل و فصل هرچه سریعتر مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان امیدوار است.

امیدواریم مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان سریعتر حل شود
کد خبر: 420702
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۰ ۱۵:۲۱:۰۲

اعتمادآنلاین| دمیتری پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما امیدواریم مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان هر چه سریعتر حل شود و این امر امکان عادی شدن لحن هیجان انگیز ارامنه و آذریهای ساکن روسیه را فراهم می کند.

پسکوف گفت: در مسکو و کل روسیه شمار زیادی ارمنی و آذری زندگی می کنند و همه آنها اتباع با نظم و انضباط روسیه محسوب می شوند. البته منظور من کسانی است که تابعیت روسیه دارند که همه عضو محترم جامعه روسیه هستند.

وی ادامه داد: بدیهی است که اتباع ارمنی تبار و آذری روسیه نمی توانند دربرابر تشدید تنش ها در مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بی تفاوت بمانند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه یادآوری کرد که روسیه از طرف های مناقشه ارمنستان و آذربایجان دعوت به خویشتنداری و بازگشت فوری به نظام آتش بس و توقف هرگونه خشونت کرده است.

درگیری مرزی بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که اوایل هفته گذشته شده بود، بار دیگر اواخر هفته از سر گرفته شد؛ به طوری که تاکنون دستکم 16 نفر از نیروهای هر دو طرف جان باخته‌اند.

سوشان استپانیان (Sushan Stepanyan) سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز پنجشنبه گفت: نیروهای جمهوری آذربایجان با پرتاب خمپاره و هویتزر (ادوات توپخانه‌ای) به روستاهای ارمنستان حمله کرده‌اند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای از ادامه درگیری‌ها در منطقه شمالی این کشور به دنبال حمله ارمنستان به روستاهای این کشور خبر داد.

مذاکرات صلح دو کشور تحت نظارت بین المللی تاکنون نتوانسته به راه حلی درباره اختلافات ارضی کمک کند.

درگیری‌های گسترده ماه آوریل سال 2016 میلادی نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ موجب کشته شدن ده‌ها تن از هر دو طرف شده بود.

رئیس جمهوری روسیه به تازگی برای میانجی گری این کشور در مناقشه بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز هفته گذشته در گفت وگوی تلفنی با همتایان ارمنی و آذربایجانی خود خواستار برقراری آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها