کد خبر: 420772
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۷:۱۳:۳۹
| |

نژادپرستی اقتصادی، علت اعتصاب هزاران کارگر در آمریکا

هزاران تن از کارگران در سراسر ایالات متحده آمریکا از محل کارشان خارج شدند تا به اعتراضات بپیوندند و از مقام‌ها و شرکت‌ها بخواهند تا به نابرابر اقتصادی که در نابرابری نژادی ریشه دارد، پایان دهند.

نژادپرستی اقتصادی، علت اعتصاب هزاران کارگر در آمریکا
کد خبر: 420772
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۷:۱۳:۳۹

اعتمادآنلاین| روز دوشنبه بیش از 50 اتحادیه تجاری و گروه‌های فعال یک سری فعالیت‌های اعتراضی از نیویورک تا لس آنجلس تحت عنوان "اعتصاب برای جان سیاه‌پوستان مهم است" به راه انداختند.

مشارکت‌کنندگان شامل رانندگان، کارمندان رستوان‌های فست فود، کارگران فروشگاه‌ها و نیروهای خدمات‌رسان و همچنین کارکنان دیگر صنایع با درآمد پایین که در آنجا شمار جوامع رنگین‌پوست به طور نامتناسبی بالاست، بودند. به گفته سازمان‌دهندگان این اعتراضات، دست‌کم 20 هزار تن در 160 شهر سراسر آمریکا به اعتراضات پیوستند.

یک معترض که در فلوریدا در رستوران‌های رنجیره‌ای کار می‌کند، گفت که به اعتراضات پیوسته است تا برای درآمدش مبارزه کند. او که از فعالان جنبش "مبارزه برای 15 دلار" است، گفت: من برای عدالت نژادی و اقتصادی مبارزه می‌کنم.

جنبش مبارزه برای 15 دلار اعلام کرد، به دنبال افزایش حداقل دستمزدها در ایالات متحده به ازای هر ساعت 15 دلار است. این جنبش اعلام کرد، برگزارکننده اعتراضات در سراسر این کشور شامل اعتراضات 1500 نفری در سانفرانسیسکو است. معترضان شعارهای معروفی از جمله "ما بیش از این ارزش داریم" سر می‌دادند.

فهرست درخواست‌هایی که این جنبش در وب‌سایت خود قرار داده است، شامل افزایش دستمزد، آزادی برای تشکیل اتحادیه‌ها، بیمه سلامت و مرخصی درمانی برای آن دسته از افرادی که بیمه نیستند و تدابیری برای نابودی چرخه چند نسلی از فقر که با حملات ضد کارگری آن‌ها ایجاد شده است، می‌شود.


معترضان می‌گویند، آن‌ها همچنین خواستار دریافت تجهیزات حفاظت شخصی هستند زیرا شرایط نامناسب و عدم وجود فرصت دورکاری و حفاظت ناکافی آن‌ها را در معرض ویروس کرونا قرار داده است. مطالعات نشان می‌دهد که آفریقایی آمریکایی‌ها 60 درصد از قربانیان این بیماری مرگبار را تشکیل می‌دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها