کد خبر: 420784
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۷:۳۲:۰۰
| |

کارشناس والیبال:

والیبال ایران پتانسیل شکست ایتالیا و لهستان را هم دارد

کارشناس والیبال ایران گفت: بازی اول ما در المپیک توکیو با لهستان است که آن را باید یک فرصت دانست و بهتر است اوج آمادگی تیم ملی ایران، بازی با این تیم باشد.

والیبال ایران پتانسیل شکست ایتالیا و لهستان را هم دارد
کد خبر: 420784
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۷:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود افشاردوست در مورد برنامه‌ مسابقات تیم‌ ملی والیبال ایران در المپیک 2020 توکیو(بازی اول با لهستان)، توضیح داد: همیشه این بحث ‌وجود دارد که سرمربیان تیم‌ها دوست دارند با بازی راحت یک تورنمنت را شروع کنند تا رفته رفته تیمشان به آمادگی برسد، اما نکته این است که همه این مسائل به نحوه برنامه‌ریزی که صورت می‌گیرد بستگی دارد. بهتر است به عنوان یک فرصت به این موضوع نگاه کنیم‌ چون غیرقابل تغییر است، حال اگر برنامه‌های آماده سازی تیم ‌ملی را به گونه‌ای طراحی کنیم که اوج آمادگی تیم بازی اول مسابقات باشد، قطعا می‌توان نتیجه مثبت گرفت.

او افزود: اگر بتوانیم تیم را در بازی اول آماده وارد زمین‌ کنیم، در صورت پیروزی مقابل لهستان بازیکنان با روحیه مناسبی می‌توانند پیش بروند. نباید نگاه منفی داشته باشیم. برنامه مسابقات دیگر غیر قابل تغییر است، پس بهتر است تمرینات را به گونه‌ای طراحی کنیم تا پیک آمادگی بازیکنان بازی با لهستان باشد. ضمن اینکه در المپیک همه‌ مسابقات بسیار مهم هستند و باید آن‌ها را با برد پشت سر گذاشت.

پیشکسوت والیبال ایران، در مورد شانس صعود به مرحله بعدی المپیک نیز گفت: زمانی که گروه‌بندی مسابقات مشخص شد، خیلی از کارشناسان صحبت‌های مختلفی انجام دادند که تیم ملی ایران شانس دارد به عنوان تیم سوم صعود کند، چون تیم‌هایی چون لهستان و ایتالیا با سبقه قابل توجه در المپیک، هم‌ گروه ایران هستند. کارشناسان معتقدند در بهترین شرایط می‌توانیم با شکست دادن تیم‌هایی چون ژاپن، کانادا و ونزوئلا به عنوان تیم سوم صعود کنیم و حال اینکه در مرحله ضربدری به هر تیمی بخوریم، بستگی به جدول گروه دیگر دارد که تیم‌های قدرتمندی در آن حضور دارند.

او افزود: المپیک به خودی‌ خود مسابقات مهم و دشواری است، اما بازیکنانی که در قالب تیم ملی ایتالیا، لهستان، ژاپن و ... به المپیک می‌روند، بازیکنان ما با آن‌ها بازی کرده‌ و شناخت خوبی از این ستاره‌ها دارند. البته این شناخت دو طرفه است و تیم‌های دیگر هم ستاره‌های تیم ملی ایران را می‌شناسند، با توجه به این موضوع من معتقدم که تیم ایران حتی پتانسیل شکست دادن لهستان یا ایتالیا را هم دارد.

دبیر سابق فدراسیون والیبال، در پاسخ به این سوال که آیا برای انتخاب سرمربی تیم ملی ایران و شروع مسابقات لیگ دیر نشده است؟ توضیح داد: فکر نمی‌کنم اینطور باشد و فدراسیون تا شهریور ماه تصمیم نهایی را می‌گیرد. این‌ موضوع از اهمیت زیادی برخوردار بوده و فعلا فرصت کافی وجود دارد. البته اینکه لیگی بدون تنش در این فصل داشته باشیم بسیار مهم است، لیگ امسال باید به لحاظ کیفیت فنی کمک ‌زیادی به تیم ملی کند تا بازیکنان را در سطح خوبی از آمادگی، در اختیار تیم ملی قرار دهد. باید برای المپیک برنامه ریزی دقیقی کنیم تا نتیجه بگیریم. تیم ملی پتانسیل خوبی دارد و اینکه نتیجه نگیریم خوب نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها