کد خبر: 420803
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۸:۳۰:۲۷
| |

سهراب مرادی:

کیانوش باعث می‌شود مدال بگیرم

رکوردار وزنه‌برداری جهان درباره رقابت با کیانوش رستمی گفت: رقیبی قدرتمند همچون کیانوش، مرا به سمت جلو پیش می‌برد و باعث این می‌شود تا بهتر و محکم‌تر تمرین کنم. در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا در یک وزن بودیم و این رقابت به قهرمانی ختم شد.

کیانوش باعث می‌شود مدال بگیرم
کد خبر: 420803
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۸:۳۰:۲۷

اعتمادآنلاین| سهراب مرادی در خصوص پیگیری تمریناتش در این روزهای کرونایی، اظهار داشت: حتی با بروز بیماری کرونا یک روز هم تمریناتم قطع نشده و همیشه ادامه دارد. وزنه‌برداری مثل سایر ورزش‌ها نیست، اگر تمرین را کنار بگذارید از لحاظ بدنی افت خواهید کرد و زمان زیادی طول می کشد تا به شرایط آرمانی و روی فرم برگردید. با شرایط آسیب‌دیدگی کتف هم، روزانه تمرینات بدنسازی خود را دارم و بخاطر همین به صورت مستمر و مداوم تمرین می‌کنم تا آمادگی جسمانی خود را حفظ شود.

قهرمان المپیک در مورد رفع مصدومیت کتفش، افزود: خدا را شکر همه چیز عالی جلو رفت و در حال حاضر 90 درصد آسیب‌دیدگی‌ام خوب شده است. بخاطر تعویق بازیهای المپیک زیاد فشار نمی‌آورم تا اتفاقی دیگر رخ ندهد و طبق روال عادی پیش می‌روم. هم اکنون نیز در حرکت دوضرب 200 کیلوگرم را به راحتی بالای سر می‌برم.

وی درباره برنامه‌های‌ آماده‌سازیش جهت حضور در بازیهای المپیک، تاکید کرد: فقط منتظرم تاریخ برگزاری رقابتهای انتخابی بازیهای المپیک از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام شود و از این سردرگمی و بلاتکلیفی دربیایم. سپس خود را آماده شرکت در مسابقات گزینشی می‌کنم و نسبت به زمان قطعی برگزاری مسابقات با جدیت فشار تمریناتم را بالا خواهم آورد تا مجوز حضور در بازیهای المپیک را بگیرم.

مرادی با اشاره به اینکه برای کسب سهمیه حضور در بازیهای المپیک تنها باید در یک مسابقه گزینشی المپیک شرکت کند، عنوان کرد: برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو فقط باید در یک مسابقه انتخابی شرکت کنم و در آن رقابت نیز مجموع 395 یا 400 کیلوگرم را به ثبت برسانم و باید ببینیم در جدول کسب سهمیه چه اتفاقاتی خواهد افتاد. ان‌شالله مشکل خاصی پیش نمی‌آید و به راحتی این رکورد مجموع را می‌زنم و سهمیه را کسب خواهم کرد.

رکوردار وزنه‌برداری جهان در خصوص اینکه با کیانوش رستمی برای رسیدن به المپیک هم رقابت دارد، اذعان کرد: من و کیانوش از همان ابتدای شروع دوران حرفه‌ای‌مان در وزن 85 کیلوگرم با یکدیگر رقابت کرده‌ایم و سپس در دسته 96 کیلوگرم کنار هم بودیم و همیشه در مسابقات مختلف با هم وزنه زدیم. قرار گرفتن در این شرایط اصلا مسئله و مشکل خاصی ایجاد نکرده است و رقیبی قدرتمند همچون کیانوش، مرا به سمت جلو پیش می‌برد و باعث این می‌شود تا بهتر و محکم‌تر تمرین کنم. در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا در یک وزن بودیم و این رقابت به قهرمانی ختم شد.

دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک 2016 ریو با اشاره به اینکه آسیب‌دیدگی در ورزش برای ورزشکاران حرفه‌ای همیشه هست و بخاطر فشار و استرس نیست، یادآور شد: آسیب دیدن و مصدومیت برای ورزشکاران همیشه در ورزش اتفاق می‌افتد و یک امر بسیار طبیعی است. پارگی رباط، کتف و آرنج همیشه برای همه هست و اصلا بخاطر رقابت با هم اردویی و استرس ناشی از این رقابت نیست و من همیشه کار خود را انجام می‌دهم.

قهرمان جهان درباره اینکه ارتباط تلفنی را با کادر فنی تیم ملی، ریاست فدراسیون و مسئولان ورزش کشورمان دارد، گفت: علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بعضی اوقات زنگ می‌زند حال و احوال می‌کند، از شرایط تمریناتم می‌پرسد و مربیان و کادر فنی تیم ملی در تماس و ارتباط هستیم. صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک چند روز پیش زنگ زده بود و پرسید که دستم خوب شده است. این تماس‌ها به ورزشکار روحیه می‌دهد که مسئولان و مدیران ورزش کشور حواس شان به ما هست و پیگیر و جویای احوال مان هستند.

مرادی با اشاره به اینکه روز گذشته در کمیته ملی المپیک حضور داشت تا کارهای اولیه ساخت تندیس اش را انجام دهد، افزود: مسئولان موزه کمیته ملی المپیک به من زنگ زدند و گفتند برای اسکن و عکس برای تهیه مجسمه ام به کمیته ملی المپیک بیایم که (یکشنبه 29 تیرماه) تمامی موارد بحث اسکن و عکس انجام شد تا پس از ساخت و مراسم افتتاحیه در موزه المپیک کشورمان قرار داده شود. برخی از تندیس‌های قهرمانان المپیک را دیدم که به صورت واقعی و بسیار هنرمندانه ساخته شده بود و ارج نهادن به قهرمانان ورزش کشورمان از سوی کمیته ملی المپیک بسیار ارزشمند و ستودنی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها