اداره اطلاعات انرژی آمریکا

مصرف نفت از سال آینده عادی می شود

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با وجود اوج گیری مصرف در هفته های اخیر، اعلام کرد تقاضای آمریکا برای نفت و سوختهای مایع از اوت سال 2021 به سطح پیش از شیوع بیماری کووید 19 بازخواهد کشید.

مصرف نفت از سال آینده عادی می شود
کد خبر: 420824
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۸:۵۹:۳۶

اعتمادآنلاین| تقاضا برای بنزین، نفت کوره و سوخت جت در ماههای مارس و آوریل به دلیل فرمان قرنطینه و کاهش سطح رفت و آمد که برای مقابله با شیوع بیماری از سوی ایالتهای آمریکا اعمال شد، سقوط کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد اکنون تقاضا نسبت به رکورد اندکی که در آوریل وجود داشت رشد کرده و رشد آن در نیمه دوم سال 2020 با افزایش فعالیت اقتصادی، ادامه پیدا خواهد کرد. با این حال مجموع تقاضا تا اوت سال 2021 پایینتر از سطح دوران پیش از شیوع پاندمی خواهد بود.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف سوختهای مایع در آمریکا در آوریل به پایینترین رکورد از اوایل دهه 1980 سقوط کرد و به طور متوسط 14.7 میلیون بشکه در روز بود.

تقاضا برای نفت در آوریل که اکثر مردم مجبور شدند در خانه بمانند، سقوط کرد و به بزرگترین رشد ماهانه ذخایر نفت آمریکا از سال 1920 تاکنون منتهی شد.

از نظر حجم مصرف، حدود نیمی از کاهش تقاضا برای سوخت در سال 2020 مربوط به مصرف بنزین بوده است. پیش بینی می شود مصرف بنزین امسال به 8.3 میلیون بشکه در روز بالغ شود که یک میلیون بشکه در روز معادل 10 درصد کمتر از سطح سال 2019 خواهد بود. سال میلادی آینده با افزایش اشتغال، مصرف بنزین به 9.1 میلیون بشکه در روز رشد می کند که همچنان حدود دو درصد کمتر از میانگین میزان مصرف سال 2019 خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بنا بر گزارش دورنمای انرژی کوتاه مدت اداره اطلاعات انرژی، مصرف همه سوختهای مایع در آمریکا امسال به 18.3 میلیون بشکه در روز بالغ می شود که 2.1 میلیون بشکه در روز کمتر از سال 2019 خواهد بود. سال آینده مصرف سوختهای مایع به 19.9 میلیون بشکه در روز بالغ خواهد شد که در مقایسه با 20.5 میلیون بشکه در روز آمار سال 2019 همچنان کمتر خواهد ماند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها