کد خبر: 420835
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۹:۴۳
| |

پرونده شفر چگونه بسته می‌شود؟

وینفرد شفر سرمربی اسبق استقلال که بهار سال گذشته از این تیم اخراج شد، پس از اینکه نتوانست به شکلی مسالمت‌آمیز مطالبات خود را دریافت کند، سراغ کمیته انضباطی فیفا رفت و در نهایت حکمی به ارزش 550 هزار دلار علیه باشگاه ایرانی گرفت.

پرونده شفر چگونه بسته می‌شود؟
کد خبر: 420835
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۰۹:۲۹:۴۳

اعتمادآنلاین| وینفرد شفر سرمربی اسبق استقلال که بهار سال گذشته از این تیم اخراج شد، پس از اینکه نتوانست به شکلی مسالمت‌آمیز مطالبات خود را دریافت کند، سراغ کمیته انضباطی فیفا رفت و در نهایت حکمی به ارزش 550 هزار دلار علیه باشگاه ایرانی گرفت. رقمی بسیار سنگین که پرداخت آن به معنای واقعی کلمه کمر باشگاه استقلال را خم خواهد کرد و عدم پرداخت آن نیز دردسر‌های بزرگی همچون کسب امتیاز برای این باشگاه به ارمغان خواهد آورد! در همین خصوص، اما ظاهراً روزنه جدیدی برای حل ماجرا باز شده است؛ روزنه‌ای که البته استفاده از آن با شرایط مالی باشگاه استقلال ارتباط مستقیم دارد.

دستمزد پسر به جای غرامت پدر


علاوه بر خود شفر، پسرش نیز بابت حضور در استقلال به عنوان آنالیزور (موضوعی که به جرأت می‌توان گفت حاصل چندانی برای این باشگاه نداشت) از استقلال طلبکار بوده و چیزی حدود 100 هزار دلار درخواست کرده است. البته ساشا شفر به فیفا شکایت کرده و باشگاه استقلال نیز مدارکی دارد مبنی بر آنکه شفر کوچک پس از برکناری پدرش حاضر به همکاری با کادر فنی جدید نشده به همین خاطر پرونده فعلاً در فیفا باز بوده، اما احتمال دارد استقلال متأسفانه در این ماجرا هم بازنده شود. در این میان گروهی از دوستان مشترک میان وینفرد شفر و استقلال طرحی را مطرح کرده‌اند که طبق خبر‌های رسیده، به صورت شفاهی با موافقت ابتدایی سرمربی اسبق آبی‌پوشان پایتخت همراه شده است. بر اساس این طرح به شفر بزرگ پیشنهاد شده برای کمک به استقلال و به واسطه خاطرات خوشی که از این تیم دارد، قید 200 هزار دلاری که فیفا به عنوان غرامت برای او تعیین کرده را بزند (بر اساس رأی صادر شده، باشگاه استقلال موظف است مبلغ 350 هزار دلار به عنوان اصل طلب و 200 هزار دلار نیز در قالب کرامت و دیرکرد به وینفرد شفر بپردازد) و این مربی آلمانی نیز عنوان کرده اگر دستمزد 100 هزار دلاری پسرش پرداخت شود، قضیه بخشودگی غرامت خود را به طور جدی مد نظر قرار می‌دهد. اتفاقی که اگر رخ بدهد، پرونده شفر (در واقع پرونده پدر و پسر) روی هم با 450 هزار دلار (350 هزار دلار برای پدر و 100 هزار دلار برای پسر) بسته خواهد شد.

هزینه وکیل


همان‌طور که اشاره کردیم، این مسئله در حال حاضر فعلاً جنبه طرح پیشنهادی از طرف دوستان مشترک شفر و استقلال را دارد، بنابراین نمی‌توان آن را امری قطعی تلقی کرد. البته برخی شنیده‌ها نیز حکایت از آن دارد که وینفرد شفر مدعی شده حتی اگر به استقلال تخفیف بدهد، باز هم هزینه صورت گرفته بابت استفاده از وکیل را خودش پرداخت نخواهد کرد و این مبلغ نیز باید توسط باشگاه ایرانی پرداخت شود، چون اگر بحث شکایت از استقلال مطرح نمی‌شد، دلیلی بر استفاده از وکیل هم وجود نداشت. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا طرح فوق باعث بسته شدن یکی از گرانقیمت‌ترین پرونده‌های استقلال در فیفا می‌شود یا نه؟ این نکته را نیز فراموش نکنید که حتی اگر شفر به استقلال تخفیف بدهد، باز هم باشگاه باید رقم قابل ملاحظه‌ای در حساب خودش داشته باشد تا بتواند زمینه برای تسویه حساب را فراهم کند.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها