تیم ملی قایقرانی در انتظار قایق‌های جدید

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران گفت: تصمیم گیری در مورد توزیع قایق ها بر عهده فدراسیون است اما این قایق ها حرفه ای هستند و به درد نفرات مبتدی  و استانها نمی خورند. اگر فدراسیون توزیع کند باید به تیم های ملی تزریق شود.

تیم ملی قایقرانی در انتظار قایق‌های جدید
کد خبر: 420891
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۱۱:۴۲:۱۴

اعتمادآنلاین| افشین فرزام درباره اینکه قایق های روئینگ خریداری شده پس از سه سال از چین به ایران رسید، بیان کرد: اتفاق خوبی است و امیدوارم روند ترخیص قایق ها هم به سرعت انجام شود. چون برای بازی های آسیایی 2010 هم تعدادی قایق خریداری شد اما چند سال در گمرک مانده بود و زمانی که به دست ما رسید کیفیت خودش را از دست داده بود زیرا قایق ها در جای مناسبی نگهداری نشده بود. از این رو مهمترین مسئله این است مسئولان حمایت کنند قایق ها سریع تر ترخیص شوند چون ممکن است در جای مناسبی نگهداری نشوند و آسیب ببیند. جنس آن ها به گونه ای است که ممکن است بشکنند و یا در آفتاب بمانند و دچار پوسیدگی شوند.

او ادامه داد: اگر قایق ها سریع تر به دستمان برسند که خوب است چون قایق هایی که ملی پوشان با آنها تمرین می کنند برای تولید حداقل 10 سال پیش است و قایق های جدید در روند تمرینی ملی پوشان می تواند مثمر ثمر باشد. جدا از بحث المپیک، ما بازی های آسیایی هم پیش رو داریم و ملی پوشان قدیمی هم ابراز تمایل کرده اند که دوباره برگردند. از این رو تیم ما بزرگتر می شود و قطعا کمبود قایق برای آنها را داشتیم و امیدوارم این قایق ها بتوانند کمبود های ما جبران کند.

فرزام در پاسخ به این پرسش که تمام قایق ها قرار است در اختیار تیم ملی قرار بگیرد یا خیر، تصریح کرد: تصمیم گیری در مورد توزیع قایق ها بر عهده فدراسیون است اما این قایق ها حرفه ای هستند و به درد نفرات مبتدی و استانها نمی خورند. اگر فدراسیون توزیع کند باید به تیم های ملی تزریق شود حالا در صورت صلاح دید میتوانند قایق های قدیمی تیم ملی را در اختیار استانهای فعال بگذارند.

سرمربی تیم ملی روئینگ در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه نازنین ملایی و بهمن نصیری که شانس های اصلی کسب سهمیه المپیک هستند، در این مدت شرایط تمرین روی آب در استانهایشان را داشتند یا خیر، تصریح کرد: واقعیت این است شرایط در استان هایشان فراهم نبود. از اول تیر ماه که مجوز تمرینات قایقرانی صادر شد منتظر بودیم شاید مجوز اردوها را بدهند که این اتفاق به هر دلیلی رخ نداد. نازنین ملایی و بهمن نصیری به این دلیل که تمرینات برایشان یکنواخت شده بود، اصرار داشتند در دریاچه تمرین کنند. این امکان برای نازنین ملایی فراهم شد و دو، سه روز است تمرینات در آب را انجام می دهد و برای بهمن نصیری هم داریم تلاش می کنیم محل اسکان بیرون از مجموعه برایش فراهم کنیم. درواقع محل اسکان هر دو خارج از مجموعه است.

او در مورد تامین هزینه های تمرینی ملایی و نصیری گفت: یک اسپانسر مکمل های آنها را تامین می کند. یک شرکت دیگر نیز هزینه های جاری بهمن نصیری را تقبل کرده و بحث اسکان او را هم دارد، کمک می کند تا حل شود. ملایی از طرف IOC بورسیه است هر چهار ماه یکبار بودجه ای به او پرداخت می شود و هزینه های جاری را با ان تامین می کند. به هر حال همه باید دست به دست هم دهیم. با حمایت فدراسیون سعی می کنیم ملی پوشان را حفظ کنیم تا شرایط ایده ال خود را به دست آورند. در حال حاضر حریفان ما کار می کنند و هر روز فعالیتشان را رصد می کنیم. حتی کره جنوبی مسابقات داخلی خود را در رشته رئینگ برگزار کرد. ازبکستان، هنگ کنگ، چین تایپه نیز خیلی خوب کار می کنند و هر ماه محل اردو خود را تغییر می دهند تا بتوانند تنوع ایجاد کنند. ملی پوشان ما در رقابت با آن ها هستند. فاصله زیادی با آنها ندارند و در مسابقات قهرمانی آسیا با فاصله کمی قهرمان شدند. قطعا ماه های سختی را پیش رو داریم اما سعی می کنیم کیفیت کار را بالا ببریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها