کد خبر: 420936
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۱۳:۴۸:۳۶
| |

ظریف وارد مسکو شد

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود وارد مسکو شد. او در این سفر که سی‌امین سفرش در طول دوران تصدی این سمت است، حامل پیام حسن روحانی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

ظریف وارد مسکو شد
کد خبر: 420936
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۱۳:۴۸:۳۶

اعتمادآنلاین| محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور رایزنی با سرگئی لاوروف همتای روسی خود وارد مسکو شد. او در این سفر که سی‌امین سفرش در طول دوران تصدی این سمت است، حامل پیام حسن روحانی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است.

در همین خصوص کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو عنوان کرد: روسیه به عنوان حامی برجام اخیرا با قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مخالفت کرده است. ایران و روسیه علیه تحریم‌های ضدبشری و یکجانبه آمریکا همبستگی کامل دارند. در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی دو کشور، مناسبات دوجانبه در راستای تامین منافع مشترک و کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی از روندی رو به رشد برخوردار است.

«ضمیر کابلوف» مدیر اداره دوم آسیایی وزارت امورخارجه روسیه نیز درباره سفر ظریف گفت که موضوع اصلی نشست ظریف و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، وضعیت برجام خواهد بود.اول از همه، موضوع اصلی (نشست لاوروف و ظریف) برجام خواهد بود و روابط دوجانبه و سوریه نیز از دیگر موضوعاتی است که مورد گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیروز (دوشنبه 30 تیرماه) از سفر ظریف به مسکو خبر داده بود.

گفتنی است، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه ظریف را در این سفر همراهی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه 29 تیر ماه نیز در رأس هیأتی به بغداد و از آنجا به اربیل سفر کرد.

سفر ظریف به روسیه دومین سفر او در سال جاری و در دوران شیوع کرونا به این کشور است. وی 27 خرداد ماه 1399 در سفری یک روزه و پس از سفر به ترکیه وارد مسکو شد و با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها