کد خبر: 420984
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۱۷:۰۱:۰۰
| |

ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق:

مبادلات تهران - بغداد به 20 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

سفیر ایران در عراق از هدف‌گذاری عالی مقامات دو کشور برای افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور از حدود 12 میلیارد دلار کنونی به 20 میلیارد دلار تا 5 سال آینده خبر داد.

مبادلات تهران - بغداد به 20 میلیارد دلار افزایش می‌یابد
کد خبر: 420984
|
۱۳۹۹/۰۴/۳۱ ۱۷:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق از هدف‌گذاری عالی مقامات دو کشور برای افزایش حجم تبادلات تجاری دو کشور از حدود 12 میلیارد دلار کنونی به 20 میلیارد دلار تا 5 سال آینده خبر داد.

سفیر ایران در عراق گفت: اکنون رقم تبادل تجاری ایران و عراق در بخش تجاری 9 میلیارد دلار است که این میزان با افزایش ارقام مربوط به فروش برق و گاز کشورمان به بغداد به حدود 12 میلیارد دلار رسیده است.

وی سفر نخست‌وزیر عراق به تهران را مهم دانست و افزود: این نخستین سفر خارجی مصطفی الکاظمی پس از تشکیل دولت جدید عراق است.

مسجدی گفت: بزرگترین پیام سفر نخست‌وزیر عراق به تهران، نشان دادن جایگاه رفیع روابط دو کشور است.

سفیر ایران در عراق، گسترش روابط اقتصادی تهران - بغداد و تعمیق مناسبات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و دفاعی را از اهداف سفر آقای الکاظمی به کشورمان برشمرد.

وی همچنین گفت: معتقدیم سفر نخست‌وزیر عراق و دیدارهایش با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور و نیز هیئت‌های مشترک دولت دو کشور و مباحثی که در این دیدارها انجام می‌شود، قطعا می‌تواند به گسترش همکاری‌های دو کشور کمک کند و موجب می‌شود که پیوند دو ملت و دو دولت قوی‌تر شود.

مسجدی تاکید کرد: قطعا دشمنان به هیچ وجه نمی‌توانند تاثیری بر روابط خوب دو کشور مسلمان و همسایه ایران و عراق ایجاد کنند و ارزیابی من از سفر نخست‌وزیر عراق به تهران، سفری مثبت و سازنده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها