کد خبر: 421083
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۰۹:۴۲:۵۸
| |

سونامی ایران علاقه‌ای به مهاجرت ندارد

وقتی نام فرزان عاشورزاده به میان می آید همه یاد این واژه می افتند «سونامی» این لقبی بود که خانواده تکواندو پس از درخشش پسر مازندرانی به او دادند. لقبی که به قول بزرگان این رشته، کاری با فرزان کرد که او نتوانست به همه افتخاراتی که در این چند وقت می توانست برسد.

سونامی ایران علاقه‌ای به مهاجرت ندارد
کد خبر: 421083
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۰۹:۴۲:۵۸

اعتمادآنلاین| فرزان این روزها فارغ از همه حاشیه هایی که برایش ایجاد کرده بودند در شمال کشور و کنار دریا زیر نظر مربی اش تمرین می کند. او افق بلندمدتی دارد و با تغییر وزنی که داده امیدوار است روزی روی سکوی المپیک بایستد.

فرزان چه خبر؟خیلی وقت است خبری از تو نیست؟

کار خودم را می کنم.با توجه به شرایط ویژهای که کرونا به وجود آورده، همه داریم با این ویروس دست و پنجه نرم می کنیم و یک جورهایی مشغولیم. امیدوارم سایه سنگین این ویروس لعنتی به زودی از سر جهان برداشته شود.

تمرین کنار دریا؟هوازی است یا ....

بدنسازی می کنم. تکواندو هم مثل همه مشاغل و رشته های ورزشی محدود شده است. به همین دلیل تصمیم گرفتم در دوران قرنطینه بیشتر بدنسازی کنم. وزنم قبل از کرونا تغییر کرد و باید بیشتر تمرکزم را روی تغییر وزن بگذارم. برایم شرایط تا اینجا که خوب بوده و با رعایت پروتکل های بهداشتی تمریناتم را انجام می دهم.

تمرینات فنی و تاکتیکی چطور؟

آنها بماند برای بعد. فعلا تمرکزم روی بدنسازی است تا بدن افت نکند. تا جایی که میتوانم سعی میکنم پروتکل ها را رعایت کنم. اشخاص زیادی از بین رفته اند. نفرات زیادی جان خودشان را از دست دادهاند و مدافعان سلامت زیادی را از دست دادهایم. به خاطر همه آنها هم که شده باید رعایت کنیم. من خودم با دستکش و ماسک تمرین میکنم و سعی میکنم جاهای شلوغ نروم.

کرونا کدام مسابقات مهم تکواندو را لغو کرد؟ مسابقاتی بود که خودت هم در آن شرکت داشته باشی؟

در مسیر مسابقات قهرمانی آسیا بودیم. فعلا که همه چیز متوقف شده است و کاری نمی شود کرد. تورنمنتهای زیادی از دست رفته و بعید می دانم مسابقه دیگری در سال 2020 و تا سال 2021 برگزار شود. با این حال باید ببینیم چه اتفاقاتی می افتد.

از تغییر وزنی که دادی راضی هستی؟

راضی هستم. دوست نداشتم در وزن قبلی ام باشم. الان بدون استرس دارم کارم را دنبال می کنم.

رقیبانت را در وزن جدید میشناسی؟

نه، اما وضعیت جهان مشخص نیست. نمی دانیم چه کسانی زنده هستند و چه کسانی مرده. فقط یک چیز را می دانم، اینکه از این پس در وزن دوم المپیک فعالیت می کنم.

نظرت درباره مهاجرت ورزشکاران چیست؟

من حرفی ندارم. هر کسی مختار است برای زندگی خودش تصمیم بگیرد و در هر جایی که دوست دارد زندگی کند. این واقعا به من ارتباطی پیدا نمی کند. تفکر هر کسی برای من محترم است. در این شرایط قضاوت نکنیم بهتر است.

ممکن است روزی فرزان عاشورزاده هم به مهاجرت فکر کند؟

تا این لحظه که با شما حرف می زنم هیچ چیزی در سرم نیست. هیچ تصمیمی ندارم و اصلا فکر هم به این اتفاق نکرده ام چه بخواهد که تصمیمی درباره اش بگیرم. این روزها تمام هدفم فقط تمرین کردن است. می خواهم روی سکو بروم و می خواهم دوباره شرایطی را تجربه کنم که بگویند فرزان در اوج است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها