کد خبر: 421127
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۲:۱۶:۵۲
| |

لطف‌الله فروزنده، کاندیدای ریاست دیوان محاسبات:

شفافیت در دیوان محاسبات از مهمترین برنامه‌ها خواهد بود

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات با بیان اینکه کارآمدی دیوان محاسبات در گرو اعتماد نمایندگان است گفت: شفافیت در دیوان محاسبات از مهمترین برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

شفافیت در دیوان محاسبات از مهمترین برنامه‌ها خواهد بود
کد خبر: 421127
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۲:۱۶:۵۲

اعتمادآنلاین| لطف‌الله فروزنده، کاندیدای ریاست دیوان محاسبات با بیان اینکه کارآمدی دیوان محاسبات در گرو اعتماد نمایندگان است گفت: شفافیت در دیوان محاسبات از مهمترین برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد.

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات کشور امروز (چهارشنبه 1 تیر 99) در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: افتخار دارم در مجلس یازدهم که رهبر معظم انقلاب آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از انقلابی‌ترین مجالس نامیده‌اند حضور داشته باشم.

وی افزود: مجلس یازدهم با شعار نجات اقتصادی کشور روی کار آمده است و در اولین ماه فعالیتش بسته اقتصادی ویژه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای این کار تدوین کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات باید متحول شود و نظارت‌های آن باید به نتیجه برسد تصریح کرد: حجم بزرگ پرونده‌های بدون نتیجه در این دیوان جدی‌ترین آسیب این مجموعه است، ضمن اینکه براین اساس نظارت دیوان محاسبات باید تاثیرگذار و به صورت برخط باشد.

نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات تصریح کرد: رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ‌گیری باشد.

فروزنده بیان کرد: مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را یکی ازمجالس قوی و انقلابی عنوان کردند که بنده هم باید بگویم ملت به این مجلس بسیار امیدوار است و این مجلس با روحیه انقلابی می تواند منشا تحول شود.

وی افزود: بسته اقتصادی مجلس یازدهم مربوط به اصلاح ساختار بودجه، نظارت بر خط هزینه‌های بودجه و شفافیت است که همه این موارد مربوط به دیوان محاسبات می شود.

نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات تصریح کرد: اهمیت دیوان محاسبات بر همه روشن است و با کمک مجلس منشاء تحول خواهد شد.

فروزنده متذکر شد: بنده بعد از 7 سال مجدد توفیق یافتم در مجلس حضور یابم و باید بگویم رشته تحصیلی بنده در حوزه دکترای مدیریت است و در زمینه استراتژی کار کرده ام. در دفاع مقدس چهار سال حضور داشتم و افتخار جانبازی را دارم. 5 سال رئیس دانشگاه و همچنین قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس بودم و در دولت هم حضور داشتم.

وی با بیان اینکه ما باید نظارت را لحظه ای کنیم و باید نظارت پس از اجرا را کنار بگذاریم، افزود: گسترش و تقویت نظارت یکی از مهمترین برنامه‌های بنده است و دیوان محاسبات باید سازوکار نظارت به هنگام را برای همه نمایندگان فراهم کند.

نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات گفت: کارآمدی دیوان محاسبات در گرو اعتماد نمایندگان است و قطعاً ما از نظر همه نمایندگان مجلس در دیوان محاسبات استفاده خواهیم کرد.

فروزنده افزود: ارتقاء سطح و شیوه ارتباط نمایندگان با دیوان محاسبات و فعال کردن امور استان‌ها در دیوان محاسبات برنامه دیگری است که پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: شفافیت در دیوان محاسبات از مهمترین برنامه‌هایی است که پیگیری خواهیم کرد و گزارش‌های مستند و علمی و با استفاده از راه‌اندازی سامانه‌های جامع تقدیم مجلس می شود چرا که معتقدیم نظارت باید پیشگیرانه باشد نه اینکه به صورت تفریغ بودجه باشد و نتوان کاری انجام داد.

نامزد تصدی ریاست دیوان محاسبات بیان کرد: هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفاف‌سازی و کارآمدسازی در دستور کار دیوان محاسبات خواهد بود و ما با روحیه جهادی و ایثارگری کار خواهیم کرد تا شرمنده شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی نباشیم و دیدگاه آنان را در تمام دستگاه‌های اجرایی از جمله دیوان محاسبات به کار خواهیم گرفت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها