کد خبر: 421138
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

قطعی ناگهانی برق همچنان آسیب می‌زند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: میزان مصرف برق در هفته اخیر به بالاترین رقم ثبت‌شده در تاریخ صنعت برق ایران رسیده که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده مبنی بر افزایش بیشتر دمای هوا، روند تغییرات مصرف برق به ویژه در روزهای پیش‌رو، می‌تواند نگران‌کننده است.

قطعی ناگهانی برق همچنان آسیب می‌زند
کد خبر: 421138
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با ورود به فصل تابستان و گرم شدن هوا مانند سالهای گذشته، باز هم مصرف برق شدت گرفته است. به گفته حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، میزان مصرف برق در هفته اخیر به بالاترین رقم ثبت‌شده در تاریخ صنعت برق ایران رسیده که با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش بیشتر دمای هوا، روند تغییرات مصرف برق به ویژه در روزهای پیش رو، می‌تواند نگران‌کننده بوده و سبب نوسانات و خاموشی‌های مکرر در سطح کشور شود.


این نوسانات و خاموشی‌ها سبب مشکلات زیادی برای شهروندان و اختلال در زندگی آنها شده است و پیامدهایی به دنبال داشته که از جمله آنها می‌توان به وقفه در کسب‌وکارهای وابسته به برق، خرابی تجهیزات کارگاهی، خراب شدن دستگاه‌های برقی، ایجاد بی‌نظمی و تصادف در موارد خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ایجاد مشکلات روانی و جسمانی در پی ماندن در تاریکی یا آسانسور، ازکار افتادن دستگاه‌های پزشکی و... اشاره کرد.

نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که 40درصد از مخاطبان معتقدند خاموشی‌ها بیشترین آسیب را به وسایل برقی آنها زده است. 21درصد بیشترین آسیب را در به خطر افتادن کسب و کار خود دیده‌اند و 8درصد نیز دچار آسیب‌های جسمانی به علت از کار افتادن دستگاه‌های پزشکی، گرمازدگی و ترس شده‌اند. گفتنی است در این بین 31 درصد باقیمانده از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اذعان داشتند آسیب خاصی را در اثر خاموشی‌ها متحمل نشده‌اند.

با توجه به آسیب 69 درصدی این نمونه آماری از خاموشی‌های ناگهانی و بروز نوسانات برق، شاید وقت آن رسیده که متولیان این امر جدی‌تر به هشدارهای پیش از خاموشی برای کاهش میزان مصرف و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از آن بیاندیشند و از شیوه‌های نوین بهینه‌سازی الگوی مصرف بهره ببرند.

منبع: اقتصادآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها