کد خبر: 421190
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۶:۲۰:۰۰
| |

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش:

اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد

وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر کار گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف نهایی این است که انسان‌های دارای مهارت باشند و اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد و رفاه ایجاد می‌شود.

اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد
کد خبر: 421190
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۱ ۱۶:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: باید تمام دانش‌آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی خطاب به وزیر کار اظهار کرد: موضوعات متنوعی داریم زمینه کار ما و شماست که مهم‌ترین موضوع، مهارت است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف نهایی این است که انسان‌های دارای مهارت باشند و اگر افراد مهارت داشته باشند، پدیده فقر سامان می‌یابد و رفاه ایجاد می‌شود.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه هرچقدر آدم‌های کارآمدتری داشته باشیم، جامعه کارآمد و توانمندتر خواهیم داشت، اضافه کرد: شکل‌گیری شخصیت و هویت افراد و تبدیل شدن انسان‌ها به یک انسان مؤثر و دارای اعتمادبه‌نفس، ریشه در آگاهی و داشتن مهارت دارد.

وی تصریح کرد: هدف ما در آموزش و پرورش فقط انتقال دانش نیست بلکه باید از دانش‌محوری و حافظه‌محوری به مهارت‌محوری حرکت کنیم چرا که مهارت، توانایی زندگی و ایفای نقش و مسئولیت را تقویت می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مأموریت داریم 50 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را به سمت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هدایت کنیم که هنوز با این رقم فاصله داریم و از سوی دیگر باید تمام دانش‌آموزان دوره نظری در زمان فارغ‌التحصیلی، حداقل یک مهارت را بلد باشند.

وی به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای درخشان جمهوری اسلامی ایران این است که دسترسی به آموزش در تمام کشور فراهم شده است.

حاجی‌میرزایی گفت: 1.4 درصد بازماندگی از تحصیل به عدم دسترسی به آموزش برمی‌گردد و مابقی به عللی چون فقر، کودک کار بودن، معلولیت، بیماری‌ها و مسائلی از این دست بازمی‌گردد؛ در این راستا تفاهم‌نامه‌ای بین حدود 10 دستگاه تنظیم شده است و مستلزم همکاری نهادهای حمایتی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها