«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روسیه| آیا پوتین همچنان تحت تاثیر دوران حضور در سرویس اطلاعاتی شوروی است؟

یک نویسنده بریتانیایی مدعی شد برنامه فعلی روسیه بی‌ارتباط با شغل سابق ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در سازمان اطلاعات اتحاد جماهیر شوروی نیست.

روسیه| آیا پوتین همچنان تحت تاثیر دوران حضور در سرویس اطلاعاتی شوروی است؟
کد خبر: 421297
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک نویسنده بریتانیایی مدعی شد برنامه فعلی روسیه بی‌ارتباط با شغل سابق ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در سازمان اطلاعات اتحاد جماهیر شوروی نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین، « لوک هاردینگ» نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور بریتانیایی در گفت‌وگویی با روزنامه «برلینر تسایتونگ» ادعا کرد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فعلی روسیه یکی از ماموران برجسته سرویس اطلاعاتی شوروی بوده و عملیات مختلف برون‌مرزی‌ای برای اتحاد جماهیر شوروی انجام داده بود، از این رو همچنان تحت تاثیر آن نوع نگاه قرار دارد.

این نویسنده بریتانیایی در کتاب خود که به تازگی منتشر شده تاثیر روسیه را بر غرب به بررسی گذاشته است.

این روزنامه‌نگار سابق روزنامه گاردین در کتاب خود «کشور سایه» مدعی شده، اگر بخواهیم از اتهامات مربوط به نفوذهای سایبری روسیه و دیگر اتهامات درک مناسبی داشته باشیم، این مساله را در نظر بگیریم که ولادیمیر پوتین که امروز ریاست‌جمهوری روسیه را بر عهده دارد در سال 1989 مامور سرویس اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی در شهر درسدن آلمان بوده است.

به باور این نویسنده، جنگ سرد برای پوتین هرگز پایان نیافته و او ایالات متحده را همچنان دشمن اصلی خود می‌داند، مضاف بر اینکه آلمان شرقی را دامنه نفوذ خویش به حساب می‌آورد و رویای بازگشت مجدد روسیه عظیم را در سر می‌پروراند.

به زعم این نویسنده بریتانیایی، پوتین با همین رویکرد اقدامات بیشتری به انجام خواهد رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها