افزایش قیمت طلا در بازار جهانی ادامه دارد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد رشد کرد و به 1872 دلار و 75 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته در 1870 دلار بسته شد که بالاترین قیمت از سپتامبر سال 2011 بود.

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی ادامه دارد
کد خبر: 421308
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۰:۴۲:۴۶

اعتمادآنلاین| در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1869 دلار و 30 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه 1.2 درصد صعود کرد و در 1865 دلار بسته شد.

آمریکا پس از وارد کردن اتهامات جاسوسی، به چین 72 ساعت مهلت داده تا کنسولگری خود در هیوستون را تعطیل کند که به منزله وخامت روابط میان دو اقتصاد بزرگ جهان است.

از سوی دیگر افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و کالیفرنیا با بیش از 414 هزار مورد ابتلا به کووید 19، از نیویورک پیش افتاده و بدترین وضعیت آلودگی را دارد.

جمهوریخواهان سنای آمریکا و کاخ سفید اواخر روز چهارشنبه اعلام کردند که در خصوص میزان کمک مالی مقابله با تبعات ویروس کرونا به توافق رسیده اند و لایحه مربوط را تا اوایل هفته بعد به دموکراتها ارایه خواهند کرد.

طلا در شرایط ناملایمات اقتصادی و سیاسی پناهگاه امن دارایی به شمار می رود و با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می شود. ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه 0.4 درصد رشد کرد و به 1225.01 تن رسید.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از رشد قیمت طلا حمایت کرد، ضعف شاخص دلار آمریکا بود که نزدیک به پایینترین حد خود در چهار ماه اخیر ایستاد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با 0.7 درصد افزایش، به 22 دلار و 86 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.7 درصد افت کرد و در 912 دلار و 79 سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 2160 دلار و 91 سنت رسید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها