کد خبر: 421334
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۱:۳۸:۳۳
| |

ابراهیم کالین:

با روسیه برای برقراری آتش بس در لیبی به توافق رسیدیم

آنکارا روز چهارشنبه با بیان اینکه با مسکو برای تداوم فشار جهت آتش بس در لیبی به توافق رسیده اما خواستار خروج نیروهای "ارتش ملی" از پایگاه های اصلی است، در خصوص هرگونه استقرار نیروهای مصری در لیبی هشدار داد.

با روسیه برای برقراری آتش بس در لیبی به توافق رسیدیم
کد خبر: 421334
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۱:۳۸:۳۳

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، ابراهیم کالین، مشاور امنیتی ارشد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما با روسیه برای تلاش جهت برقراری آتش بس مطمئن و پایدار در لیبی به توافق رسیدیم.

توافق میان ترکیه و روسیه شامل فراخوان برای اتخاذ تدابیری جهت اجازه به ارسال کمک های بشردوستانه به نیازمندان و بکارگیری تلاشهایی جهت تقویت گفتگوی سیاسی میان طرفین لیبیایی است. اما ترکیه شرط گذاشته که نیروهای ارتش ملی لیبی برخی پایگاهها را ترک کنند.

کالین ضمن هشدار به مصر گفت: هرگونه استقرار مصر در لیبی موجب کارشکنی در تلاشها برای پایان دادن به درگیریها می شود و این اقدام برای قاهره پر مخاطره خواهد بود. به اعتقاد من این اقدام "ماجراجویی نظامی خطرناکی" برای مصر است.

وی تصریح کرد، هرگونه توافقی باید مبتنی بر بازگشت به شرایط سال 2015 در لیبی باشد و برای اینکه آتش بس پایداری محقق شود، نیروهای حفتر باید الجفره و سرت را تخلیه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها