کد خبر: 421346
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

اصلاح آئین‌نامه داخلی کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم گفت: آئین‌نامه داخلی کمیسیون اصل 90 جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

اصلاح آئین‌نامه داخلی کمیسیون اصل 90
کد خبر: 421346
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم در تشریح جلسه روز (سه شنبه 31 تیرماه) کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: با توجه به این که اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایت واصله طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه قضائیه را بر عهده قوه مقننه گذاشته بنابراین مجلس حق نظارت بر طرز کار خود و دیگر قوا را دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل این کمیسیون به شکایات وارده در این زمینه رسیدگی می کند و در هر مورد که مربوط به عموم مردم جامعه باشد گزارش کار خود را در صحن علنی به اطلاع عامه می رساند.

خضریان در ادامه تصریح کرد: طبعا کلیه مواردی که موجب تضییع حقوق بیت المال یا اشخاص حقیقی و حقوقی شود حسب مورد، کمیسیون پرونده‌ها به قوه قضائیه یا مراجع زیر ربط ارسال می کند تا مقررات قانونی اعمال شود.

وی با اشاره به اهمیت کار کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در همین خصوص با توجه به این که وظیفه قانونی اصل نودم مجلس بر عهده کمیسیون اصل 90 قرار گرفته 31تیرماه اولین جلسه کمیته‌های پنج گانه جهت ارزیابی پرونده‌ها و تعیین شکایات وارده به کمیسیون که هنوز از دوره‌های قبل مفتوح مانده برگزار شد.


سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم بیان کرد: مقرر شد تا به این پرونده ها به سرعت و در بازه زمانی کوتاه مدت توسط کمیته های مربوطه در کمیسیون اصل 90 رسیدگی شود.

خضریان ابراز کرد: قرار شد تعیین اولویت‌های کمیته‌ها بر اساس مسائل و مشکلات کنونی مردم باشد و این اولویت‌ها در صحن کمیسیون اصل 90 مطرح و تصویب شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در جلسه عصر امروز آئین‌نامه داخلی کمیسیون اصل 90 جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

خضریان در پایان یادآور شد: مقرر شد تا ضمن بررسی اولویت‌های کمیته‌ها و دفاع کمیته‌ها از اولویت‌های کمیسیون تصویب انجام و به اطلاع هیئت رئیسه مجلس نیز برسد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها