کد خبر: 421354
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۷:۲۵
| |

سند پیش نویس 2020 حزب دموکرات مخالف تغییر رژیم در جهان است

زب دموکرات آمریکا با انتشار پیش نویس سند چشم انداز 80 صفحه ای خود برای سال 2020 که انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز در این سال برگزار می شود، خواستار بازگشت واشنگتن به برجام شده و بر در پیش گرفتن سیاست های مسالمت آمیز در برابر تهران تاکید دارد.

سند پیش نویس 2020 حزب دموکرات مخالف تغییر رژیم در جهان است
کد خبر: 421354
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۲:۳۷:۲۵

اعتمادآنلاین| تارنمای نشریه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار این خبر نوشت: سند پیش نویس 2020 حزب دموکرات مخالف هرگونه تغییر رژیم در کشورهای جهان است و خواهان صرف هزینه کمتر نظامی در بودجه دفاعی آمریکا می باشد.

واشنگتن افزود: این سند 80 صفحه که توسط یک هئیت 15نفره از رهبران حزب دموکرات از جمله با همکاری ستادهای انتخاباتی جو بایدن و برنی سندرز تهیه شده، سه شنبه گذشته درمیان اعضای حزب دموکرات پخش شد.

قرار است در نشست اصلی حزب دموکرات در 6 مرداد درباره تصویب نهایی این پیش نویس تصمیم گیری شود.

بنابراین گزارش پیش نویس سند چشم انداز حزب دموکرات که تا پیش از این 110 صفحه بود و سرانجام به 80 صفحه رسیده است، موارد بسیاری را ازجمله وضعیت نژادپرستی در آمریکا و برخورد خشونت بار نیروهای پلیس دراین کشور، شامل می شود.

«کیشا لانس باتومز» (Keisha Lance Bottoms) شهردار شهر آتلانتا ایالت جورجیا که ریاست تدوین پیش نویس این سند را برعهده داشته درباره آن گفت: ترمیم ویرانی که دونالد ترامپ دراین کشور به بار آورده پائیز امسال با انتخاب جو بایدن آغاز خواهد شد.

واشنگتن پست نوشت: انتظار می رود تصویب سند پیش نویس چشم انداز سیاست های حزب دموکرات که جز الویت های جو بایدن که انتظار می رود در همایش این حزب در شهر میلواکی وی را بعنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا معرفی کنند، قرار گیرند.

بازگشت به توافق های از دست رفته

واشنگتن پست نوشت: در سند چشم انداز حزب دموکرات خواهان بازگشت به پیمان آب و هوایی پاریس و توافق هسته ای ایران شده است.

در بخشی از متن این سند آمده است: دموکرات ها بر این باورند که آمریکا نمی بایست تغییر رژیم را بر دیگر کشورها تحمیل می کرد و این مساله بعنوان هدفی در سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران رد می شود.

وعده بایدن در خاتمه دادن همیشگی به تمامی جنگ ها

واشنگتن پست درادامه نوشت: بایدن همچنین وعده داده است با پایان دادن به جنگ در افغانستان و خاتمه دادن حمایت آمریکا از ائتلاف عربستان در جنگ علیه یمن، به تمامی جنگ ها تحت عنوان «خاتمه جنگ ها برای همیشه» پایان دهد.

جروزالم پست: یک صفحه از 80 صفحه سند چشم انداز دموکرات ها به خاورمیانه و ایران اختصاص دارد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست چاپ فلسطین اشغالی نیز با پرداختن به این خبر گزارش داد: 80 صفحه از پیش نویس سند چشم انداز حزب دموکرات به منطقه خاورمیانه و پاراگرافی بلند بالا نیز به ایران اختصاص داده شده است.

جروزالم پست نوشت؛ دراین بخش از سند چشم انداز حزب دموکرات آمده است: دموکرات ها از ترامپ می خواهند تا «مسابقه جنگ» با ایران را کنار گذارد و «دیپلماسی هسته ای» سرلوحه کار خود قرار دهد، از تنش های بکاهد و به مذاکرات منطقه ای روی اورد.

سیاست خارجی آمریکا درقبال تغییر رژیم درایران تحمل نمی شود

تارنمای این نشریه صهیونیستی با پرداختن به این بخش از پیش نویس سند چشم انداز حزب دموکرات نوشت: حزب دموکرات معتقد است که دولت آمریکا نباید تغییر رژیم علیه دیگر کشورها را تحمیل و اعمال کند و این مساله را بعنوان یک هدف در سیاست خارجی آمریکا علیه ایران را رد می کند.

خروج از توافق هسته ای اشتباه ترامپ بود

جروزالم پست درادامه این سند نوشت: خروج از توافق هسته ای اشتباه ترامپ بود چراکه توافق هسته ای بهترین راست آزمایی به جهت مانع شدن ایران در رسیدن به بمب هسته ای بود، این اقدام ترامپ منجر به انزوای آمریکا از دیگر متحدانش شد و در را بر روی ایران برای از سرگیری دست یافتن به توان هسته ای باز کرد امری که برجام مانع از آن شده بود، به همین دلیل است که بازگشت به توافق فوریت دارد.

این گزارش درباره این بخش از پیش نویس سند حزب دموکرات درخصوص ایران می افزاید: توافق هسته ای همواره به منزله آغاز و نه پایان دادن به دیپلماسی آمریکا در قبال ایران بود، دموکرات ها از تلاش های دیپلماتیک در راستای محدود ساختن برنامه هسته ای ایران حمایت می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها