کد خبر: 421389
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

لودریان:

تنها راه خروج لبنان از بحران برنامه صندوق بین المللی پول است

ژان ایو لوردیان وزیر خارجه فرانسه که به بیروت سفر کرده، با اشاره به بحران اقتصادی در لبنان، تاکید کرد که برنامه صندوق بین المللی پول تنها راه خروج این کشور از بحران است.

تنها راه خروج لبنان از بحران برنامه صندوق بین المللی پول است
کد خبر: 421389
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| لودریان امروز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ناصیف حتی همتای لبنانی خود بر ادامه حمایت فرانسه از لبنان و ایستادن در کنار مردم این کشور تاکید کرد.

وی افزود: راه‌حل بهبودی اوضاع لبنان مشخص و روشن است. ما در کنفرانس سیدر (کنفرانس حمایت از لبنان) پیشنهاد دادیم که در مقابل انجام اصلاحات،‌ بودجه پروژه‌های عمرانی در لبنان تامین می‌شود.

وزیر خارجه فرانسه با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد و قاچاق در لبنان اساس تامین آینده این کشور است،‌ گفت: ما به فکر انجام اصلاحات در بخش برق هم هستیم و آنچه در این زمینه انجام شده است،‌ به هیچ‌وجه کافی نیست.

لودریان خطاب به مسئولان لبنانی تصریح کرد: فرانسه آماده ارائه هرگونه کمک به لبنان است اما به ما کمک کنید تا به شما کنیم.

وی گفت:‌ در آغاز بحران ناشی از کرونا و اوضاع بهداشتی، کمک‌های پزشکی در اختیار لبنان قرار دادیم و این مسئله برای ما در اولویت بود.

این مقام فرانسوی همچنین بر حمایت فرانسه از جوانان و بخش آموزش لبنان تاکید کرد.‌

وی درباره ضرورت انجام اصلاحات در لبنان گفت: شروع اصلاحات در کشور واقعا ضروری است و من این پیام را به مقام‌ها و جریان‌های لبنانی منتقل کردم.

لودریان گفت: ما همچنان از ارتش لبنان حمایت خواهیم کرد زیرا ستون فقرات دولت است.

وی ادامه داد: لبنان با بزرگواری میزبان شمار زیادی پناه‌جوی سوری بوده است و من از این بابت به لبنانی‌ها درود می‌فرستم.

وزیر خارجه فرانسه همچنین درباره سیاست خارجی لبنان گفت: باید به سیاست لبنان در دورنگه‌داشتن خود از درگیری‌های منطقه احترام گذاشت.

ناصیف حتی نیز با اشاره به کنفرانس سیدر در خصوص حمایت مالی از لبنان گفت: برگزاری این کنفرانس نشانگر میزان اهتمام فرانسه به لبنان است.

وی افزود: زمان بر خلاف منافع ما پیش می‌رود اما آنچه مهم است انجام گفت‌وگوها با صندوق بین‌المللی پول است.

وزیر خارجه لبنان همچنین از حمایت‌های دولت فرانسه از مدارس فرانسوی‌زبان در لبنان قدرانی کرد.

لوردیان شامگاه چهارشنبه در سفری رسمی که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت،‌ وارد بیروت شد.

وی پیش از دیدار با وزیر خارجه لبنان، با میشل عون رییس جمهوری، نبیه بری رییس پارلمان و حسان دیاب نخست وزیر لبنان دیدار کرد.

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره امروز خود از احتمال دیدار نخست‌وزیر فرانسه با هیاتی از حزب‌الله خبر داده است.

سفر وزیر خارجه فرانسه به لبنان در حالی انجام می‌شود که این کشور در شرایط کنونی با بحران اقتصادی شدیدی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

آمریکا طی ماه های گذشته فشارهای خود به لبنان را به دلیل آنچه نقش آفرینی و مداخلات حزب الله در دولت این کشور می خواند، افزایش داده است و بسیاری از ناظران، فشارهای واشنگتن را در وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی لبنان موثر می دانند.

طی هفته های اخیر گفت و گوهای دولت لبنان با هیاتی از صندوق بین المللی پول در جریان بوده است. دولت لبنان به دنبال جلب کمک های اقتصادی این نهاد بین المللی است اما این نهاد نیز، خواستار اصلاحات در ساختار اقتصادی لبنان شده است.

بسیاری از ناظران معتقدند تا زمانی که آمریکا چراغ سبز نشان ندهد صندوق بین المللی پول از ارائه کمک ها به لبنان خودداری می کند و خواسته واشنگتن نیز کاهش نقش آفرینی حزب الله در این کشور است.

لودریان پیش از سفر به لبنان گفته بود، اگر مقامات لبنان می خواهند که کشورشان از روشکستی اقتصادی رهایی یابد، باید خودشان هم حرکتی انجام دهند و گام های عملی در زمینه انجام اصلاحات در لبنان بردارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها