کد خبر: 421416
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۱:۳۲
| |

تاکید لودریان بر پافشاری فرانسه برای ایستادگی در کنار مردم لبنان

وزیر خارجه فرانسه در جریان سفرش به بیروت با همتای لبنانی خود دیدار و بر ایستادگی کشورش در کنار بیروت برای خروج از بحران تاکید کرد.

تاکید لودریان بر پافشاری فرانسه برای ایستادگی در کنار مردم لبنان
کد خبر: 421416
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۱:۳۲

اعتمادآنلاین| به نقل از روسیا الیوم، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در یک کنفرانس مطبوعاتی از بیروت با اشاره به اینکه لبنان با وضعیت بحرانی روبرو است، بر پافشاری فرانسه برای ایستادگی در کنار مردم لبنان در این شرایط سخت تاکید کرد.

لودریان خواستار اجرای اصلاحات لازم برای برون رفت لبنان از بحران شد و گفت: "به ما کمک کنید تا به شما کمک کنیم" این شعار من در سفر به لبنان است.

وزیر خارجه فرانسه همچنین خواستار شروع مجدد مذاکرات با صندوق بین المللی پول شد و تاکید کرد، هیچ راه حل دیگری برای لبنان غیر از مذاکره با صندوق بین المللی پول وجود ندارد.

لودریان گفت، آنچه تاکنون صورت گرفته، دلگرم کننده نیست و لازم است مقابله با فساد و قاچاق انجام شود زیرا آنها تهدیدی برای لبنان هستند. وی تاکید کرد: لازم است تا با اصلاحات پیش برویم. این تنها خواسته فرانسه نیست بلکه آرمان‌های جامعه جهانی است.

وزیر خارجه فرانسه بر حمایت مداوم کشورش از ارتش لبنان و لزوم ادامه بیطرفی این کشور تاکید کرد. وی گفت، فرصت اندک است و ما باید برای خروج از بحران بر روی اصلاحات کار کنیم. این اصلاحات در اجرای تصمیمات کنفرانس "سیدر" برای کمک به لبنان سهیم است.

در همین راستا، ناصیف حتی، وزیر امور خارجه لبنان نیز پس از دیدارش با لودریان گفت: کنفرانس سیدر منعکس کننده میزان اهتمام و توجه فرانسه به لبنان است. باید فضای مناسبی برای اجرای شرایط آن فراهم شود. ما باید تلاش کنیم تا این مشکل را به سرعت حل کنیم، زیرا زمان بر خلاف منافع ما عمل می‌کند. این امر اهمیت بر ادامه مذاکرات با صندوق بین المللی پول تاکید دارد، زیرا یک شرط لازم برای حرکت به سمت اصلاحات جامع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی از نقش فرانسه در فعالیت مستمر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان(یونیفل) در لبنان تقدیر کرد و گفت: ما بر اهمیت عدم آسیب زدن به تعداد و مأموریت های آنها تاکید کردیم. ما از مقامات فرانسه به دلیل حمایت از شبکه مدارس فرانکوفونی در لبنان قدردانی و توافق کردیم تا از طریق تلفن یا دیدارها ارتباطمان را ادامه دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها