کد خبر: 421453
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۰۷:۴۴:۰۰
| |

چه کسانی سارقان رای مردم محسوب می‌شوند؟

دبیرکل حزب سبز بیان کرد: مردم نسبت به وعده و وعیدهای جناح‌های سیاسی و عملکرد نامطلوب آنها، بی‌اعتماد شدند و وقتی سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم به حاکمیت، است کاهش پیدا می‌کند مشارکت سیاسی مردم نیز کاهش پیدا خواهد کرد. 

چه کسانی سارقان رای مردم محسوب می‌شوند؟
کد خبر: 421453
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۰۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در پاسخ به این سوال که اصولگرایان با وجود در اختیار داشتن مجلسی که با کمترین مشارکت مردم در انتخابات مجلس 98 همراه بوده است چگونه می‌توانند در 1400، مردم را ترغیب به مشارکت بیشتر کنند؟ گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی دو پایه اصلی را برای ساختار حاکمیتی تبیین کرده است. یکی مشروعیت نظام و دیگری مقبولیت نظام است. اگر ساختاری مانند مجلس یا دولت در کشور ما یا قوای دیگر بخواهند، مقبولیت داشته باشند یقینا باید رأی مردم را داشته باشند.

او افزود: رأی مردم نیز وقتی حاصل می‌شود که آنها احساس کنند در مشارکت سیاسی خودشان برای شکل گیری ساختارهای یک نظام مردمسالاری دینی نقش دارند. این مشارکت، مشارکت واقعی است و برای اینکه این مشارکت واقعی را احساس کنند، ابتدا باید حس کنند که نظام، سود و منفعت مردم را در نظر می‌گیرد. یعنی اگر سودی وجود دارد به مردم می‌رسد و اگر ضرری هم مطرح باشد باز هم به خود مردم باز می‌گردد.

کنعانی مقدم ادامه داد: اگر مردم به نظام و مسئولین اعتماد کنند در رأی گیری‌ها و شکل گیری نظام سیاسی کشور حضور پیدا می‌کنند اما اگر اعتماد نکنند و احساس کنند که رأی آنها، اثری ندارد یقینا مشارکت آنها کاهش پیدا خواهد کرد. مقصر اصلی در همین مسئله به نظر می‌رسد جریان‌های سیاسی کشور هستند که در این چهل و دو سال گذشته با شعارهایی، وارد صحنه انتخابات شدند و مردم را دعوت به مشارکت کردند اما در نتیجه نتوانستند به شعارهای خود عمل کنند و مردم از آنها، دلسرد شده و اعتمادشان را از دست دادند.

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه علت اصلی کاهش مشارکت همین است، تصریح کرد: مردم نسبت به وعده و وعیدهای جناح‌های سیاسی و عملکرد نامطلوب آنها، بی اعتماد شدند و وقتی سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم به حاکمیت، است کاهش پیدا می‌کند مشارکت سیاسی مردم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.


این چهره سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که تا چه حد شعارهای پوپولیستی در افکار عمومی، تاثیر منفی بر جای گذاشته است؟ گفت: به نظر می‌رسد کسانی که شعار می‌دهند تا به نوعی رأی مردم را سرقت کنند بزرگترین خیانت را به نظام و انقلاب اسلامی کرد‌ه اند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها