سرپرست معاونت بازرگانی داخلی:

روش‌های ترخیص کالاهای اساسی و ضروری از گمرکات اعلام شد

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه استانی تنظیم بازار در مشهد مقرر شد؛ کلیه اتاق‌ها، دستگاه‌های شرایط ترخیص کالاهای اساسی و ضروری از گمرکات را به فعالان اقتصادی ابلاغ کنند.

روش‌های ترخیص کالاهای اساسی و ضروری از گمرکات اعلام شد
کد خبر: 421476
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۰۹:۲۰:۲۴

اعتمادآنلاین| محمد رضا کلامی با اشاره به نشست ستاد تنظیم بازار در مشهد و نشست برگزار شده با اصناف استان خراسان رضوی در مشهد مقدس تاکید کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده، کالاهای اساسی و ضروری که به واسطه عدم تامین ارز در بنادر کشور رسوب کرده‎اند، با مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت می‌توانند ترخیص مشروط داشته باشند.

وی افزود: ترخیص این اقلام مشروط به داشتن ثبت سفارش و وجود کالای مستند به قبض انبار در بندر خواهد بود و ترخیص آنها از گمرکات با تعهد بانک مرکزی نسبت به تامین ارز آنها در سه ماه آتی به نرخ ارز روز ترخیص صورت می‌گیرد.

کلامی تاکید کرد: همچنین کلیه کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید و ماشین آلات که در گروه 2.1 تا 2.6 ارز نیمایی و ارز اشخاص قرار دارند می‌توانند علاوه بر ترخیص به شیوه اعتباری( برای ارز نیمایی)، به شیوه استفاده از ارز اشخاص و واردات در مقابل صادرات یا استفاده از منابع ارزی غیر در خارج از کشور ترخیص گردند.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: گمرک مجاز به ترخیص کالاها به این شیوه‌ها است، لذا واردکننده می‌توانند با اعلام درخواست به گمرک نسبت به ترخیص کالا در صورت عدم ارائه نیاز ارزی، با استفاده از منابع ارز خارجی اقدام کنند.

در این نشست همچنین درخواستی از سوی مسئولین استان خراسان رضوی در خصوص ضرورت افزایش اختیارات کمیسیون استانی تنظیم بازار ارائه شد و مقرر شد در راستای تحقق این درخواست کارگروه ملی تنظیم بازار ضمن بررسی فهرست اقلام مشمول نرخ‌گذاری نسبت به واگذاری اختیارات لازم در این بخش اقدام نماید.

لازم به ذکر است پیش از این اختیارات لازم با تعیین محدوده قیمتی در خصوص اقلامی مانند نان، مرغ، شیر و کالا و خدمات صنفی به کمیسیون های استانی تفویض شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها