کد خبر: 421531
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۱:۴۶:۲۷
| |

ملی‌پوش بسکتبال:

اعزام تیم سه نفره به بازی‌های ساحلی بودجه زیادی نمی‌خواهد

عضو تیم ملی بسکتبال زنان گفت: اعزام یک تیم سه نفره به بازی های ساحلی 2021 آسیا در چین از نظر بودجه‌ خیلی معقول و به صرفه‌تر از تیم‌های دیگر محسوب می‌شود. امیدوارم به این بازی ها برویم تا تجربه جدیدی کسب کنیم.   

اعزام تیم سه نفره به بازی‌های ساحلی بودجه زیادی نمی‌خواهد
کد خبر: 421531
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۱:۴۶:۲۷

اعتمادآنلاین| ناهیده اسدی، عضو تیم ملی بسکتبال زنان اظهار داشت: در این فصل از لیگ برتر بسکتبال زنان برای تیم پالایش نفت آبادان بازی کردم. سطح لیگ نسبت به سال‌های گذشته به دلیل متمرکز نبودن ملی‌پوشان در یک تیم و پخش شدن آنان به صورت مساوی در تیم‌های دیگر، بهتر بود.

وی افزود: هرچند مشکل عمده بسکتبال زنان از نظر نبود حامیان مالی است که خیلی مسابقات لیگ را از نظر حرفه‌ای بودن و بودجه تحت تاثیر قرار می‌دهد. امیدوارم فدراسیون بابت این مشکلات اقداماتی انجام دهد تا از طریق رسانه‌ها حامیان مالی به سمت بسکتبال زنان جذب شوند و در لیگ برتر تیم‌داری کنند.

ملی‌پوش بسکتبال زنان درباره شانس کسب سهمیه المپیک گفت: اکنون تمامی کشورها درگیر کرونا هستند و این امر تنها شامل ایران و اردوهای ملی بسکتبال زنان نمی‌شود. پیش از این هم اردوهای ما نسبت به کشورهای دیگر کمتر بود. امسال اگر می‌خواستیم به مسابقات گزینشی المپیک برویم باید فدراسیون بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای ما در نظر می‌گرفت. متاسفانه الان امکان برگزاری دیدارهای تدارکاتی وجود ندارد و اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، شانس ما برای کسب سهمیه پایین می‌آید.

وی اضافه کرد: زیرا در گروه دوم حریفان سختی قرار دارند. با ارزیابی مسابقات آنان ژاپن تیم خوبی است و حتی در مسابقات زیر 23 سال جهان در چین تیم قدر روسیه را شکست داد. استرالیا و تیم‌های دیگر هم خیلی قوی هستند. حالا باید یک تدبیری در نظر بگیریم تا با توجه به بحران کرونا زودتر اردوها را شروع کنیم و در غیر این صورت شانس ما برای کسب سهمیه پایین می‌آید.

اسدی در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون شما را به بازی های آسیایی چین اعزام می‌کند؟ عنوان کرد: پارسال هم به دلایل این چنینین به این بازی‌ها اعزام نشدیم. دلیل کلی عدم اعزام ما به این بازی‌ها را نمی‌دانم اما امیدوارم که اعزامی داشته باشیم. از نظر بودجه‌ای اعزام یک تیم سه نفره خیلی معقول و به صرفه‌تر از تیم‌های دیگر محسوب می‌شود. شاید دلیل عدم اعزام ما بخاطر این بازی‌ها، نام آن است اما امیدوارم که اعزامی داشته باشیم تا تجربه جدیدی کسب کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت تیم ملی بسکتبال زنان نسبت به سال‌های دیگر خیلی بهتر شده است. پارسال که برای بازی‌های جهانی اعزام داشتیم اردوهای پیوسته بود اما نبود تمرینات و اردوها و بازی‌های تدارکاتی ضعف اصلی تیم ملی بسکتبال زنان است. اگر در یک کشور دیگر اردوی تدارکاتی داشته باشیم، بر میزان تجربه و سطح بسکتبال تیم ملی می‌افزاید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها