«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| تاسی هم به عوارض کرونا اضافه شد

محققان به یکی دیگر از عوارض ابتلا به ویروس کرونا پی بردند؛ با این حساب، یک عارضه دیگر هم به فهرست بلند عوارضی اضافه شد که افراد بهبودیافته از ویروس کرونا باید مدت‌های طولانی با خود همراه داشته باشند.

ویروس کرونا| تاسی هم به عوارض کرونا اضافه شد
کد خبر: 421550
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محققان به یکی دیگر از عوارض ابتلا به ویروس کرونا پی بردند؛ با این حساب، یک عارضه دیگر هم به فهرست بلند عوارضی اضافه شد که افراد بهبودیافته از ویروس کرونا باید مدت‌های طولانی با خود همراه داشته باشند.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیلی‌میل خبر داد، محققان متوجه شده‌اند برخی از افراد بهبودیافته از بیماری کووید-19 دچار ریزش موی شدید تا حد تاسی می‌شوند به حدی که در صورت بهبود هم یک سال زمان می‌برد تا پیازهای مو دوباره رشد کنند.

در این حال رسانه‌های بریتانیایی همزمان با کاهش محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا، 11 نشانه اصلی احتمال ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کردند.

افزایش دمای بدن (تب) و سرفه‌های مستمر 2 نشانه اصلی ابتلا به ویروس کروناست، در حالی که دیگر نشانه‌ها ممکن است در برخی از افراد نمود یابد و در برخی دیگر آشکار نشود که عبارت‌اند از: تنگی نفس، از بین رفتن حس چشایی و بویایی و...

همچنین احتمالاً علائمی مشابه نشانه‌های بیماری آنلفوآنزا هم در افراد پدیدار شود که می‌تواند علت ابتلا به ویروس کرونا هم باشد.

علائم نامبرده در رسانه‌های بریتانیایی عبارت‌اند از: خستگی و کوفتگی شدید، سردرد، گلودرد، انسداد بینی، اسهال و استفراغ.

به نوشته دیلی‌اکسپرس، با وجود اینکه احتمال ابتلا به ویروس کرونا طیف وسیعی از علائم را در بر می‌گیرد اما تب، تب و لرز، سرفه، تنگی نفس، مشکل در تنفس، خستگی، کوفتگی، بدن‌درد، سردرد، از بین رفتن حس چشایی و بویایی، گلودرد، انسداد بینی، استفراغ و اسهال از مهم‌ترین علائم این بیماری به شمار می‌روند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها