کد خبر: 421571
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۱:۵۷
| |

هدیه تولد 37 سالگی بوچانی/ اقامت در نیوزیلند برای نویسنده کُرد ایرانی

بهروز بوچانی، نویسنده و روزنامه‌نگار کرد ایرانی سرانجام روادید اقامت در نیوزیلند دریافت کرد و از سال‌ها سرگردانی و آوارگی نجات یافت.

هدیه تولد 37 سالگی بوچانی/ اقامت در نیوزیلند برای نویسنده کُرد ایرانی
کد خبر: 421571
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۴:۰۱:۵۷

اعتمادآنلاین| بوچانی با کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» نامی برای خود در دنیای ادبیات دست و پا کرده و از نویسنده‌های پرفروش بازار ایران است.

او مدت‌ها در اردوگاه پناهجویان در جزیره مانوس اسیر بود و با کتاب تحسین‌شده خود توانست از بند رها شود و به نیوزیلند برود. حالا خبر رسیده این کشور اقیانوسیه روادید اقامت بوچانی را صادر کرده و درهای آینده‌ای پرامید را به روی او گشوده است.

بوچانی با ابراز خوشحالی از گرفتن مجوز اقامت در نیوزیلند گفت: «از اینکه می‌دانم آینده دارم بسیار خوشحالم. سرانجام احساس آرامش و امنیت می‌کنم و البته نمی‌توانم آزادی خودم را جشن بگیرم. چرا که بسیاری از همراهان و دوستان من در اردوگاه‌های پناهجویان و بازداشتگاه‌های استرالیا همچنان برای آزادی تلاش می‌کنند. حتی اگر آنها آزاد هم بشوند، سیاست‌های حکومت استرالیا درباره پناهجویان همچنان برقرار است.»

بوچانی در 2013 به استرالیا رسید و روز پنجشنبه درست هفت سال بعد پروانه اقامت و ماندن در نیوزیلند گرفت. نکته عجیب و جالب اینکه 23 ژوئن همزمان با تولد این نویسنده ایرانی کردتبار است و او 37 سالگی خود را با گرفتن پروانه اقامت و پناهندگی در نیوزیلند جشن گرفت. دولت نیوزیلند نوامبر گذشته یک روادید اقامت موقت برای بوچانی صادر کرد و حالا این روادید به اقامت دائم تبدیل شده است.

او پس از بیرون آمدن از پاپوا گینه نو و ورود به خاک استرالیا، در شهر کرایست‌چرچ اقامت داشت و حالا یک روادید کار یک ساله هم دریافت کرده است. در این یک سال بوچانی می‌تواند برای گرفتن اقامت دائم و حق شهروندی نیوزیلند اقدام کند و به احتمال فراوان بدون مشکلی خاص در این کشور زندگی می‌کند. بسیاری از شهروندان کرایست‌چرچ که بوچانی را می‌شناسند، ساعت‌ها با او در خیابان حرف می‌زنند.

منبع: روزنامه همشهری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها