کد خبر: 421595
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۶:۰۰
| |

ائتلاف آبی سفید:

گانتس باید نخست وزیر شود

مسئولان ائتلاف آبی سفید به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی اسرائیل تاکید کردند که در صورت انحلال دولت ائتلافی در پی اصرارهای بنیامین نتانیاهو بر تصویب بودجه دولت به مدت یک سال، گانتس باید بجای او نخست وزیر شود.

گانتس باید نخست وزیر شود
کد خبر: 421595
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از مسئولان ائتلاف آبی سفید عنوان کرد که طبق توافق با حزب لیکود برای تشکیل دولت ائتلافی، در صورتی که دو طرف نتوانند برای تصویب بودجه دولت به توافق برسند، آن وقت نخست وزیر و جانشین او تصمیم‌گیری نهایی را خواهند کرد.

ائتلاف آبی سفید تاکید کرد که طبق توافق تشکیل دولت ائتلافی، بودجه دولت به مدت چند سال تصویب شده و در صورتی که نتانیاهو این توافق را نقض کند و بر تصویب بودجه به مدت یک سال اصرار داشته باشد، او مسبب انحلال دولت خواهد بود و بلافاصله باید گانتس جای او را بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مذاکرات دو حزب برای تصویب بودجه دولت تا این لحظه به جایی نرسیده است و در صورتی که دو طرف تا 25 اوت در این زمینه به توافق نرسند، کنست به طور اتوماتیک منحل خواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته اعلام کردند که نتانیاهو قصد ندارد بودجه سال جاری را به منظور تصویب به دولت و کنست ارائه دهد و می‌خواهد 18 ماه نوامبر آینده انتخاباتی جدید برگزار کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها