علی‌اکبر رائفی‌پور و حامیان مجازی‌اش هجمه به سعید حجاریان را ادامه می‌دهند؛

بازتولیدِ «عسگر»؛ ماشه دوباره کشیده ‌شد

به نظر می‌رسد که ماشه دوباره کشیده شده و قرار است این‌بار سعید عسگرهای مجازی جان و مال و آبرو را نشانه بروند تا شاید منویات انتخاباتی‌شان به سرانجام برسد.

بازتولیدِ «عسگر»؛ ماشه دوباره کشیده ‌شد
کد خبر: 421649
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «معتقدم سعید عسگر در جریان ترور من کاره‌ای نبود؛ عسگر تنها ماشه بود. آنها که ماشه را کشیدند، مهم هستند!» سال‌ها پس از ترور، سعید حجاریان کسی را که ماشه کشید و مستقیم به مغزش شلیک کرد، این‌گونه توصیف کرد. توصیفی که تفکر قدرتمند پشت این ترور‌‌ها و سلاخی‌های سیاسی همان ‌سال‌ها را نشان می‌داد. پرونده این تفکر که روزی در خیابان اسلحه به دست می‌گرفت، البته مختومه نشده و حالا در تداوم راه ترور سیاسی، به ترور شخصیتی رسیده و به جای اینکه انگشت ها روی ماشه بلغزند، با یک کلیک و همراه با اعوان و انصار مجازی، عملیات روانی را کلید می‌زنند. از همین‌رو این فرآیند را گروهی در مجلس با گره زدن به «نان مردم» و گروهی دیگر، بیرون مجلس با ارایه تصویری دروغین از واقعیت‌های تاریخی پی گرفته‌اند.


سناریو چندان هم پیچیده نیست. علی خضریان، نماینده تهران و یکی از اعضای جبهه پایداری مدعی می‌شود که سعید حجاریان در واردات گندم و جلوگیری از اجرای ردیف بودجه برای خودکفایی گندم دست داشته و او را «کاسب نان» مردم می‌خواند. در ادامه علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین بخش رادیکال جریان اصولگرا در توییتر درم ورد عقبه مذهبی سعید حجاریان و خانواده‌اش پرسش‌هایی پیش می‌کشد و آنگاه، اعوان و انصارشان در فضای مجازی دست به کیبورد شده و ترورهای مجازی را کلید می‌زنند. فرقی هم ندارد موضوع چه باشد، گندم یا سعید عسگر، اصلاحات یا انتخابات 88؛ آنها به هر ریسمانی چنگ می‌زنند.

پروژه: حمله به اصلاحات تا انتخابات


ماجرای هجمه به حجاریان از هفته پیش آغاز شد. وقتی که علی خضریان، نماینده تهران ادعایی عجیب در مورد فعالیت اقتصادی خانوادگی سعید حجاریان را در حوزه واردات گندم، در قالب توییتی مطرح کرد و او را «سلطان گندم» نامید. محسن حجاریان البته پاسخ او را داد و درخواست کرد که خضریان مدعیات خود را به مراجع قضایی تحویل دهد. در این چند روز بسیاری از راست و چپ سیاسی نیز له یا علیه این موضوع، موضع گرفتند و علی ربیعی، سخنگوی دولت هم ادعای خضریان را از اساس تکذیب کرد. رائفی‌پور اما این هجمه‌ها را وارد کانال دیگری کرد و در توییتی از حجاریان پرسید آیا خانواده او جدید‌الاسلام هستند و پیشینه یهودی دارند یا خیر. این ماجرا نیز اگرچه با واکنش‌های متعددی مواجه شد اما داستان برای این تئوریسین تندروی اصولگرا پایان نیافت. اگر به صفحه توییتر او نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد پس از اینکه خضریان با طرح برخی اتهامات پروژه شلیک مجازی به حجاریان را آغاز کرد و با شکایت قضایی و تکذیب دولت مواجه شد، این رائفی‌پور بود که مسوولیت تداوم کشیدن ماشه را در توییتر به عهده گرفت و حالا تقریبا تمام توییت‌هایی که رائفی‌پور منتشر یا بازنشر کرده، به حجاریان ارتباط دارد. او در یکی از این توییت‌ها نوشت که سعید حجاریان کوچک‌تر از آن است که امنیت غذایی مردم را به مخاطره بیندازد و تهدید کرد که سوالاتش از حجاریان و دیگر همفکرانش ادامه دارد. او در توییت دیگری نوشت که سعید حجاریان در مصاحبه‌ای گفته که ائمه پس از عاشورا به عقلانیت برگشته‌اند و تاکید کرد که زاویه اندیشه و عملکرد حجاریان با مبانی شیعه غیرطبیعی است. رائفی‌پور با توییت‌هایی از این دست تلاش کرد در این چند روز ادعای یهودی‌تبار بودن حجاریان را در افواه و افکار عمومی جا بیندازد. اما این تنها بُعد سوالات رائفی‌پور و همراهان مجازی‌اش در توییتر نبود. این روزها که برخی رسانه‌ها در خلال گزارش‌هایی، «ترور سعید حجاریان» در زمان عضویت در شورای شهر دوم را یادآوری کردند، اعوان و انصار و هم‌مسلکی‌های رائفی‌پور نیز بار دیگر مشغول پخش و نشر یک ادعای باسمه‌ای بودند. فرآیندی که به نظر می‌رسد پس از اینکه جناح راست به این نتیجه رسید که اصلاح‌طلبان با کاندیداهایی قصد حضور در انتخابات را دارند، آغاز شد تا پیش از شروع به کار شورای نگهبان برای احراز صلاحیت‌ها، پرونده رییس‌جمهوری انقلابی را ببندند.


مدعیات باسمه‌ای


در این میان بار دیگر ویدیویی قدیمی از یکی از منبرهای سیدمحمود نبویان در کانال‌های تلگرامی نزدیک به برخی جریان‌های راست سیاسی دست به دست شد که ماجرای ترور سعید حجاریان را بازخوانی می‌کرد. او در این ویدیو ادعاهایی را مطرح می‌کند که پیش از این، از مجاری رسانه‌‌ای نزدیک به جریان‌های امنیتی و نظامی شنیده شده ‌بود. او در این ویدیو مدعی شده که مشارکتی‌ها به سعید عسگر اسلحه دادند تا به «کتف» حجاریان شلیک کند اما به اشتباه به مغزش شلیک کرد. نبویان همچنین ادعاهایی چون نقش حراست نهاد ریاست‌جمهوری زمان سیدمحمد خاتمی در تحویل موتور هزار به سعید عسگر و ساختگی بودن این ترور را مطرح می‌کند که البته مطالب مدعیات تازه‌ای نیست اما هرگز با وجود تکرار مکررات اثبات نشده است.


علی‌اکبر رائفی‌پور هم در حساب کاربری‌اش در توییتر برخی توییت‌های مربوط به این ادعاها را بازنشر و تلویحا بر درست بودن آن تاکید کرده است. یکی از این ادعاهای عجیب، حضور سعید عسگر در ستاد میرحسین موسوی است. علیرضا بهشتی از اعضای ستاد انتخابات میرحسین موسوی در انتخابات 88 این مساله را در گفت‌وگو با «اعتماد» تکذیب کرده اما در این حال، معتقد است که قربان بهزادیان، رییس ستاد انتخابات میرحسین موسوی بیش از او در جریان مناسبات ستاد قرار داشته است.

قربان بهزادیان‌نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، سال 1388 در گفت‌وگو با «اعتماد» عضویت سعید عسگر در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را تکذیب می‌کند و در ادامه توضیح می‌دهد که «تا آنجا که خاطرم هست و مراقبت هم می‌کردم که چنین افرادی وارد ستاد نشوند، چنین چیزی صحت ندارد اما این مساله را هم نمی‌توان به‌صورت مطلق تکذیب کرد؛ چراکه در مجموعه ستادها 10 تا 12 هزار نفر فعالیت می‌کردند. اما آنچه مربوط به مجموعه ستاد آقای موسوی و مسوولان آن و حوزه‌های مختلف آن است، به هیچ‌وجه چنین فردی حضور نداشته است.» بهزادیان‌نژاد معتقد است که «هر از گاهی این مباحث را مطرح می‌کنند. نام ایشان در هیچ جا و هیچ مجموعه‌ای وجود نداشت. اساسا مراقبت می‌کردم افرادی با چنین پیشینه‌هایی در ستاد حاضر نشوند، حتی گذری هم حضور نداشته ‌باشند؛ منتها نمی‌دانم این دوستان توجه ندارند که این لباسی که به تن دارند، لباس پیامبر است. سید هم هستند؛ احتمالا از قیامت‌شان صرف‌نظر کردند. الی ماشاء‌الله از این تهمت‌ها زده‌اند. از حضور آقای خوشکوش تا همین آقای سعید عسگر را در ستاد انتخاباتی آقای موسوی مطرح کرده‌اند. گویا هر وقت با مشکل مواجه می‌شوند، این مباحث را پیش می‌کشند. این مشکل روانی دوستان است و هنوز نتوانستند مساله انتخابات 88 را با خودشان حل کنند و علاوه بر ظلمی که کرده‌اند، این مسائل را هم ایجاد می‌کنند. مضافا بر اینکه اصولا وقتی کسانی قیامت و دین و اخلاق و... را کنار بگذارند، دست به هر کاری می‌زنند. همچنین آقای موسوی هم شرایطی ندارند که در مورد این موضوعات صحبت کرده و تایید و تکذیب کنند.»

هر چه هست، به نظر می‌رسد که ماشه دوباره کشیده شده و قرار است این‌بار سعید عسگرهای مجازی جان و مال و آبرو را نشانه بروند تا شاید منویات انتخاباتی‌شان به سرانجام برسد.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها