کد خبر: 421764
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۹:۵۴
| |

لواندوفسکی قربانی ویروس کرونا

فلیک سرمربی بایرن‌مونیخ اعتقاد دارد روبرت همه شرایط لازم برای گرفتن توپ طلای امسال را دارد. مجله فرانس فوتبال از اواسط دهه 1950 ایده اهدای توپ طلا به بهترین بازیکن جهان را اجرا کرد و حالا این جایزه تبدیل شده به معتبرترین جایزه انفرادی فوتبال.

لواندوفسکی قربانی ویروس کرونا
کد خبر: 421764
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۰:۴۹:۵۴

اعتمادآنلاین| توپ طلای سال 2020 از سوی فرانس فوتبال به بازیکنی اهدا نمی‌شود. دلیلش هم وقفه‌ای است که در برگزاری بازی‌های این فصل به دلیل شیوع ویروس کرونا رخ داد. امسال روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ این شانس را داشت که بار دیگر بعد از لوکا مودریچ، بازیکنی باشد که جلوی حکومت مسی و رونالدو بر توپ طلا را می‌گیرد. برگزار نشدن مراسم توپ طلا به همین دلیل باعث خشم فوتبال‌دوستان لهستانی شده است.

فلیک سرمربی بایرن‌مونیخ اعتقاد دارد روبرت همه شرایط لازم برای گرفتن توپ طلای امسال را دارد. مجله فرانس فوتبال از اواسط دهه 1950 ایده اهدای توپ طلا به بهترین بازیکن جهان را اجرا کرد و حالا این جایزه تبدیل شده به معتبرترین جایزه انفرادی فوتبال. از همان زمان، این برای اولین بار است که هیچ بازیکنی برنده توپ طلا نخواهد بود اما با توجه به در نظر گرفتن موفقیت‌های فردی و تیمی، به نظر می‌رسد هیچ بازیکنی شایسته‌تر از روبرت لواندوفسکی برای برنده شدن توپ طلای امسال نبود و او را به همین دلیل می‌توان یکی از قربانیان بزرگ بحران کرونا در جهان دانست!

روبرت در یک دهه گذشته که در بایرن‌مونیخ بوده (‌از 2010) توانسته هر 109 دقیقه یک گل در بوندس‌لیگا بزند و عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ این لیگ را نیز از آن خود کند اما این همه ماجرا نیست. او این فصل با 34 گل زده برای پنجمین بار عنوان آقای گل بوندس‌لیگا را کسب کرد و بایرن را به هشتمین قهرمانی متوالی در آلمان رساند. در جام‌حذفی هم گل زد تا دوگانه داخلی بایرن تکمیل شود. در این جام هم 6 گل زد تا آقای گل حذفی هم باشد و در لیگ قهرمانان هم تا اینجا 11 گل زده و جزو بهترین‌ها بوده. این یعنی او در 43 بازی به 51 گل رسیده که آماری فوق‌‌‌العاده به حساب می‌‌آید.

بایرن یک گام تا رسیدن به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فاصله دارد و با توجه به برد 3- صفر در بازی رفت در زمین چلسی در مرحله یک‌هشتم نهایی، صعود این تیم کاملاً قابل پیش‌بینی است. اگر لوا در این بازی‌ها هم گل بزند و بایرن را به قهرمانی در لیگ قهرمانان و در نتیجه به دومین سه‌گانه قهرمانی تاریخ خود برساند، آنگاه فریادهای حمایت از او برای دریافت توپ طلا به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.

24 سال است که بوندس‌لیگا نتوانسته بعد از ماتیاس سامر که آن موقع (1996) در دورتموند بازی می‌کرد، بازیکنی را به عنوان برنده توپ طلا داشته باشد. اولیور کان در سال‌های 2001 و 2002 و فرانک ریبری در فصل 2013-2012 و مانوئل نویر بعد از قهرمانی در جام جهانی‌ 2014 با آلمان همگی در رقابت کسب توپ طلا سوم شدند اما حالا به نظر می‌رسد که لوا می‌توانست برنده شایسته بوندس‌لیگایی توپ طلا باشد، اگر کرونا اجازه می‌داد.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها