حمله اسرائیل به دمشق پس از سفر سرلشگر باقری به سوریه

احتمالا در روز‌های آینده شاهد تحولات سریعی در میدان خواهیم بود، که طی آن در برابر یک تابستان داغ قرار می‌گیریم، بویژه در صورتی که حزب‌الله تصمیم به واکنش نشان دادن به شهادت یکی از عناصر خود در جریان حمله اسرائیل بگیرد.

حمله اسرائیل به دمشق پس از سفر سرلشگر باقری به سوریه
کد خبر: 421773
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۱۱:۱۴:۰۴

اعتمادآنلاین| محمد بکر در رای الیوم نوشت: توصیفات مملو از نگرانی رسانه‌های اسرائیلی به نقل از موسسه امنیتی رژیم صهیونیستی، همزمان با سفر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران، محمد باقری به دمشق و امضای توافق همکاری نظامی و امنیتی و اعلام تجهیز نیرو‌های مسلح سوریه به سامانه‌های دفاع هوایی از نوع پاور و خرداد هم باعث نشد که صهیونیست‌ها پیام‌های بازدارندگی پس از سفر باقری به سوریه را در نظر گرفته و بار دیگر به جنوب دمشق حمله نکنند.

گفته می‌شود حمله اسرائیل متوجه محموله سلاحی شده که به سمت سوریه در نزدیکی فرودگاه دمشق حرکت می‌کرده و در آن یکی از عناصر حزب الله جان باخته. طبیعت این حمله نشان دهنده میزان راحتی عمل اسرائیل برای ضربه زدن به اهداف مورد نظر و رساندن پیام است.

در ادامه این مطلب آمده است: دلیل دیگری که حاکی از به زحمت نیفتادن اسرائیل در تجاوز دوباره به دمشق است، مربوط به اطلاعاتی است که براساس ان، ترامپ به نتانیاهو چراغ سبز انجام هر گونه عملیات نظامی را داده و متعهد شده است از وی حمایت کند، بویژه آنکه بولتون در کتاب خود فاش کرده که ترامپ در سال 2017 امادگی خود برای حمایت از نتانیاهو در هر جنگی در خاورمیانه را اعلام کرده است.

اعلام شهادت یکی از عناصر حزب الله در جریان تجاوز اخیر اسرائیل، این حزب را در تنگنای سختی قرار می‌دهد، به دو دلیل اصلی:

اول آنکه ایران از تفکر پاسخ دادن به ترور سردار سلیمانی یا تجاوز مکرر اسرائیل به سوریه، براساس درگیری با اسرائیل در مقابله‌ای سرگشاده، حمایت نمی‌کند، بویژه انکه اسرائیل در حال آماده سازی خود برای هر گونه حرکتی از سوی ایران بوده و در کنار برخورداری از حمایت آمریکا در هر مقابله احتمالی، توانسته است روند عادی سازی روابط با دولت‌های عربی را نیز به خوبی پیش ببرد. در این میان، ایران بیش از هر چیز به دنبال مقابله با نیرو‌های آمریکایی در منطقه است.

دوم آنکه ارتش سوریه در حال زمینه سازی برای یک عملیات نظامی در ادلب و به طور خاص در جبل الزاویه است و همین مساله نیز فکر واکنش نشان دادن به حملات اسرائیل را به تاخیر انداخته و حتی در این مرحله ان را بعید می‌کند.

نکته مهم آن است که محور تهران دمشق حزب الله همچنان به استراتژی صبر یا پاسخ استراتژیک ایمان دارد و این مساله باعث نگرانی و ترس اسرائیلی شده است که تلاش می‌کند دشمن را به سمت مقابله‌ای سوق دهد که خود می‌خواهد.

در این شرایط، احتمالا در روز‌های آینده شاهد تحولات سریعی در میدان خواهیم بود، که طی آن در برابر یک تابستان داغ قرار می‌گیریم، بویژه در صورتی که حزب الله تصمیم به واکنش نشان دادن به شهادت یکی از عناصر خود در جریان حمله اسرائیل بگیرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها